woensdag 14 juni 2017

14 juni 2017


Deze morgen voel ik het .. stramme spieren ..
ik kom amper een stap vooruit ..

Ik neem een wijs besluit, vandaag rijd ik mijn spieren los op de fiets.
Ik weet dat het bij renners werkt dus waarom zou het bij mij niet werken ?!  
En met dit mooie weer maal ik vele kilometers langs fijne fietswegen ..
goed voor de lijn en de conditie !

Eenmaal op school aangekomen, weet ik het zeker ..
de 3 x 7 ben ik reeds jaren voorbij 😊 dat voel ik .. 
Ik zoek naar mijn tweede adem en begin aan mijn werkdag !

Als ik een bericht sms naar juf Anne
lacht ze me net niet uit .. 
Lieve collega,
Ofwel 1. word je oud  ?
 2. is je conditie slecht  ?  
 3. word je dik ?  

Dit kan tellen als opkikkertje, niet ?! 
Dank je wel, juf Anne voor deze fijne boodschap !!! 
 Net wat ik nodig had !!! 

De restanten van het tuinfeest zijn nog zichtbaar in de kleuterafdeling. 
Alhoewel we gisteren nog veel hebben opgeruimd,
 staat er nog een stapel afwas te wachten. 
En eerlijk, .. gisteren bleef ik doorwerken tot 19.00 uur
maar ik had het echt wel gehad toen.
En omdat ik uit ervaring weet dat afwas echt niet gaat lopen,
laat ik de afwas voor wat ie is.
 Mijn eerste klusje van de dag .. afwassen !! 
Als juf Ilse even later de kleuterafdeling komt binnen waaien, 
droogt zij de lading bekers professioneel af.
Klaar voor volgend gebruik !! 

Precies om 8.45 uur begroet ik mijn kleuters. 
Nog enigszins vermoeid van gisteren gaan ook zij aan de slag. 
Na de projecten van het voorbije jaar kiezen zij nu zelf wat er nog te gebeuren staat. 
En dat ze gegroeid zijn het voorbije jaar wordt meteen duidelijk ..
Met 'staartjes' plasticine worden letters gevormd.
 Thibault is op goede weg .. nog enkele letters te gaan !
 Tiana loopt het  rijtje letters één voor één af, leuk !

 En Kayla is -ondanks haar gips- in een mum van tijd klaar met het vormen van haar naam. 
Mooi zo ! 

Omdat het mooi weer is, trekken we iets vroeger naar buiten.
Onze kleutertuin is toe aan wat onderhoud en 
daar helpen mijn kleuters me maar al te graag bij. 
Samen tuinieren .. ontspannend !! 

We hebben ook een jarige te vieren ! 
Vandaag viert Zoë 'voor echt' haar verjaardag .. gefeliciteerd en een fijne dag !

Het is woensdag en dus hebben we 's middags vrij.
Maar ik maak me zorgen !! 
Amir (K3) heeft zijn picknick-deken mee ..
O neen, de zomerpicknick is pas morgen én niet vandaag !! 
Na een telefoontje richting thuisfront komt alles in orde. 
Het picknick-deken blijft op school en gebruiken we -zoals afgesproken- morgen,
terwijl de collega's gaan 'recruteren' op Eeklo jaarmarkt.
Juf Joke en ik nemen de klassen over en samen organiseren we dus de beruchte "zomerpicknick"
Daar kijken onze kleuters naar uit .. want na de winterpicknick
 (van december - toen hadden we een deken nodig om ons warm te houden)
verlangen ze naar een zomerpicknick ! 
(zo eentje met blote benen en tropische temperaturen - een wereld van verschil !) 


Onder een warme zon fiets ik huiswaarts .. zalig toch !
 Door dit prachtige zomerweer zijn de frambozen vroeg rijp !

Een flinke portie vers geplukte frambozen uit opa's tuin wacht op me .. 
dat wordt smullen .. lekker !  

Oproep aan de ouders : 

Het wordt morgen een hele warme dag !
Smeer je kleuter(s) 's morgens in met 
een flinke laag zonnecrème,
geef zeker een petje mee én extra water.
Wij zoeken zoveel mogelijk de schaduw op 
en zullen ook de parasol openvouwen ..
Ook de bomen op het picknick-plein brengen verkoeling. 😎
Vergeet het picknick-deken niet, alsook 
een verrassende picknick mét dessert. 

In de namiddag krijgen alle kleuters een waterijsje 
- nog niet verklappen !!!
het is een verrassing voor onze kleinsten - 
We maken er samen een fijne dag van, 
eentje om nooit te vergeten !  

2 opmerkingen:

  1. Tja Taniatje.. stramme spieren, pijnlijke gewrichtjes... door.. overbelasting en.. ja hoor ...ik weet dat je het niet graag hoort...je leeftijd...!Maar troost je , het is je nog altijd niet aan te zien.. XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slaan en zalven, zei men vroeger.
      Blij te lezen dat het al bij al nog meevalt (vrij vertaald !!)

      Verwijderen