zondag 25 juni 2017

29 juni 2017

Afscheidsfeest voor juf Vera .. starring de kleuters ! 

Tandemrock ; wij eten nog één keer samen frietjes 
en sluiten feestelijk af op onze festivalweide (gelegen naast de kleuterafdeling) 

Proclamatie  


Het is heerlijk 
dobberen 
op een zee van 
vrijde tijd ..





Vandaag nemen de kleuters van de Tandem
afscheid van 'hun' juf Vera ..


Au revoir juf Vera - auf wiedersehen - 
goodbye - adios - tot ziens ..

En wat volgt is één grote verrassing, 
zo eentje waarvoor we al weken druk in de weer zijn 😊


 Enkele weken terug vertrouwde juf Vera ons toe dat ze reeds lang droomt van een cruise. 
Helaas is ons budget ontoereikend voor die droomreis. 
Maar met een roeiboot en een geïmproviseerd eiland kom je ook al ver. 
 Dus sturen wij juf Vera op reis ..
 Iedereen zit klaar ! Het is wachten op juf Vera !

 Nietsvermoedend komt ze aangelopen .. 
Een feestje ? Daar heeft ons Vera altijd zin in ! 
 Een aangepaste outfit voor deze reizigster is een 'must' 
 A legend has retired !! En dat is zo .. juf Vera gaat met pensioen ..
 Een lekkere cocktail vanuit een luie zetel .. 

En op elke cruise kom je ze tegen ..
 Ons Nicole en Hugo, met hun bekende danspasjes en hun vrolijke 'goedemorgen morgen .."
 Onze kleuters vinden het best fijn ..

 En dan is er de speech .. 
Enkele weken gelden heb ik die geschreven maar ik krijg hem niet voorgelezen 
wegens té emotioneel dus neemt juf Joke mijn taak over.
En dan is het aan onze kinderen,
 zij schitteren vandaag in een mooi lied van Samson en Gert
'Dan gaan we vliegen, vliegen .. hoog in de lucht ..'
 Recht vanuit het hart, geven ze het beste van zichzelf .. mooi ! 

En dan is het zover .. we sturen juf Vera de wereld rond ..
Van Parijs tot Zwitserland,
van Mexico tot in Londen,
Van Amerika tot in China .. 
een echte wereldburger ! 

En dan is het souvenirtjes-tijd .. 
juf Vera wordt overstelpt met allerlei cadeautjes en een pak knuffels.













Ondertussen sluipen juf Joke en ik weg .. 
onze frietjes zijn klaar ! 
Frituur den Beir zorgt sinds jaar en dag voor onze 'catering'
Wat een service !!
Alhoewel het zweten voor me is om die ellenlange bestelling door te geven. 
Tellen van het aantal deelnemers,
dan nog eens nagaan wie kaaskroket eet en wie gewoon een frikadel eet .. 
En eenmaal de bestelling geplaatst,
 is het telkens een ganse onderneming om
 die frietjes deftig in de auto te passen.
Misschien moet ik uitkijken naar een bestelwagen 😉

Maar dan zie ik een auto die mij de doorgang blokkeert.
Nu heb ik pas een probleem. 
Gelukkig kan juf Joke wel 'vrij' bewegen en brengt ze me met de auto naar de frituur.
Ja, ik heb mijn persoonlijke chauffeur !! 😊
Nu moet ik juf Joke alleen nog vertellen dat ze 
ook mijn portier nog moet openen en dichten als ik in of uit de auto stap 😉
Deze ochtend vreesde ik ervoor ..
maar de weergoden zijn me alweer gunstig gezind
dus sleuren we alle tafels en stoelen naar buiten 
en eten onze portie frietjes onder een stralende zon.
Heerlijk, dit is pas genieten ! 


















En na de kinderen, eten ook de collega's een hapje .. gezellig ! 
 En ook op je afscheidsfeest kom je er niet onderuit .. dé afwas !! 
Maar opnieuw steekt juf Vera met de glimlach een handje toe .. dank je wel ! 

Gisteren kreeg ik nog een ideetje ..
toen ik het nieuws zag, wist ik het .. Rock Werchter !! 
Dat doen wij beter !!
Dus organiseerde ik ons eigen festival Rock Eeklo 
en dit op  onze eigen 'festivalweide' in de Tandem.

De start wordt gegeven met een verkwikkend ijsje !













 Na het ijsje kan het festival van start gaan !
Jong en iets minder jong gaan volledig uit de bol !
Dit voelt zomers ! Zalig !









 De mama van Nathan en Xander had blijkbaar ook een ideetje 
-zo zie je maar, ik ben niet de enige- 😉-mijn collega's zullen het graag lezen 
.. jij met je ideeën altijd! -
Verse aardbeien van de vroegmarkt !
En die aardbeien nemen we mee naar het festival. 
Lekker hoor ! Dank je wel ! 


Maar ook de geschenken voor de juf blijven toestromen. 
 Thibault verrast me met een boeket rozen .. prachtige rozen, dank je wel ! 
-Eigenlijk was ik al op de hoogte, want Thibault zei me steeds opnieuw ..
Waar blijft mijn meme toch ? Ze zou jou bloemen brengen ! 😊😊😊



Ook Zoë had een leuke verrassing bij .. een bloemige afwasborstel ..
komt zeker van pas op de volgende frietjesfeesten .. dank je wel ! 
En ook Cynthia had een verrassing voor me, 
een bon voor een gloednieuw parfum .. 
en ook nu kan ik alleen maar 'dank je wel' zeggen. 

Wat een dag, wat een gesleur en wat een organisatie ..
Deze avond nog één 'wapenfeit' te plegen .. proclamatie .. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten