vrijdag 16 juni 2017

16 juni 2017


Bijna zomervakantie .. 
Nog twee weken te gaan 
en dus is het aftellen begonnen ! 
Het lijkt bijna zo spannend als aftellen naar Nieuwjaar ! 

En dat mijn kleuters plannen hebben, blijkt al snel ..
Een reis naar zonnige oorden met het vliegtuig of met de auto,
een zomerpicknick, 
een dag aan zee,
een dagje Plopsaland of
gewoon genieten in eigen tuin ..
Allemaal fijne vooruitzichten dat is zeker ! 

Maar vooraleer het zover is, werken we in het grootste geheim aan een afscheidsfeest. 
En in feestjes bouwen zijn we sterk !  ๐Ÿ˜‰
Iedereen komt aanzetten met een idee en die ideeรซn werken we uit in de klas. 
Geen pottenkijkers toegelaten !!! 

Maar vandaag staan de activiteiten op een laag pitje.
De vermoeidheid weegt zeker na het tuinfeest van voorbije dinsdag
en de zomerpicknick van gisteren. 
We starten de dag met een kringgesprek.
Kayla is inmiddels van haar gips verlost.
Thibault is verlost van zijn studerende broer Jarne - wat een opluchting,
zeker omdat hij weken stil moest zijn en dat is inderdaad een hele opgave -
Heb jij geluk, Thibault ! zeg ik hem. 
Thibault reageert matig enthousiast : 
Ja, maar nu komt Djordy thuis studeren en moet ik opnieuw stil zijn !
Volhouden Thibault, de examens zijn bijna voorbij ! ๐Ÿ˜Š


In de namiddag vieren we nog een jarige !
Cynthia wordt 5 deze zomer maar viert nu reeds haar verjaardag in de klas
met ijs voor iedereen .. dank je wel ! 

 Ik schep ijs alsof ik nog nooit iets anders gedaan heb
en versier het ijsje met brokjes chocolade - er lag nog een voorraadje paaseieren in de berging. 
 Een kroon voor Cynthia, een knallend verjaardagslied 
en vele hiep hiep hoera's later kunnen we smullen. 





 Julie is door het dolle heen .. 
"ijs vind ik heel lekker" is haar conclusie 
en Julie boetseert prompt een kroon uit plasticine voor de jarige. 
Tof idee ! 

En natuurlijk is er een verjaardagsboek !
Boeken 'smaken' altijd naar meer .. 
Cynthia koos voor deze klassieker 'Raad eens hoeveel ik van je hou !'
Een mooi verhaal over intense vriendschap tussen Grote Haas en Klein Hazeltje. 

De slotzin kan niet mooier zijn : 
Ik hou van je tot aan de maan en terug ! 

Als ik het boek dichtklap zegt Thibault :
Ik hou ook van je tot aan de maan en terug ! 

Wat heb ik toch een lieverds ! 
Dikke kus aan mijn bengels, een fijn weekend en tot maandag ! 
We beginnen aan the final countdown ! 

Na school overlopen we gezellig nog eens de voorbije week !
In de speelzaal bovenop de tafel doen we ons verhaal..

Intussen is de poetsvrouw druk aan de slag
tot ze plots iets opmerkt : 
Weet je, jullie lijken wel die twee uit de Muppets !! 
Deze twee dus -Statler en Waldorf-
en dat is een compliment 
want zij waren destijds echt mijn favorieten in the Muppet-show
๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

4 opmerkingen:

  1. Dag juf Tania. Wij kozen in het begin vant jaar ook een boek voor Zoรซ haar verjaardag... weet nu wel de titel niet meer. Weet jij dit nog? ๐Ÿ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie kozen voor het boek ' Kijk uit, Millie'
    De foto ben ik vergeten maken .. sorry .. had het maandag erg druk met de voorbereiding van de schoolreis van dinsdag.
    Ik maak dit morgen goed ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen probleem maar ik dacht dat je het misschien vergeten was dat we een boekje hadden besteld ๐Ÿ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen probleem maar ik dacht dat je het misschien vergeten was dat we een boekje hadden besteld ๐Ÿ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen