vrijdag 2 juni 2017

2 juni 2017

Het zomert .. en ik vind het heerlijk ..
dit is echt genieten ..

Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat 
presteert de zon overuren. 
Mooie dagen ! 

Ook de kleuters zijn blij met deze zonnige dagen.
Bovendien kunnen we proeven van heerlijk 'zomerfruit' :
aardbeien, frambozen, kersen, meloen ..
En op zo'n zomerse dag als vandaag wil een stukje watermeloen weleens smaken. 
Dat heeft mama Vitamientje goed gezien ..
Zij verwent onze kleuters met een frisse watermeloen. 
Dank je wel mama Vitamientje, je bent een schat ! 

Mama Mieke en papa Freddy zetten hun schouders onder het schilwerk.
Dank je wel ! 














Nu het buiten nog fris is en we nog voldoende schaduw hebben,
gaan we fietsen, goed voor onze conditie !
Ook Rayan kan eindelijk een eindje fietsen. 
Door zijn slechtziendheid is dit niet zo eenvoudig,
maar hij fietst en geniet !
Als hij blijft oefenen wordt hij nog een echte Flandrien - daar zorg ik wel voor !

De K3-tjes maken het zwembad onveilig !
Maar deze morgen maakt Len een probleem van de zwemles.
Al vlug weten we wat het probleem is.. 
Als een echte voetbalster smeert Len elke morgen flink wat gel door de haren. 
En bij een duik in het zwembad is zijn 'fris coupke' om zeep natuurlijk 😊
Voetballers toch .. ze hebben werkelijk kapsones ! 
Tijdens het toezicht van deze ochtend controleer ik de jeneverbessen.
Prachtige exemplaren hanger er, alleen hebben ze nog wat extra zon nodig om te rijpen.
Dus nog even geduld !
Gelukkig was ik er dit jaar snel bij om netten te hangen
want de vorige jaren waren de vogels gaan vliegen met mijn bessen. 
Nu ben ik dol op 'gevederden' maar van mijn bessen moeten ze blijven.


 Sinds enkele dagen wordt onze berging geteisterd door vliegen
dus heb ik er alles uit gegooid - een oplossing voor dit probleem is nabij
want Alessio heeft een 'vliegenval' gemaakt .. zo beweert hij toch. 
Nu moet je niet meer achter de vliegen aanlopen schatert hij. 
Wat heb ik toch sloebers -telkens ik achter een vlieg aan zit, liggen de kleuters in een deuk .. 
Jij doet dan zo gek, juf ! is hun oprechte commentaar. 


En dan over naar een volgend probleem. 
Hebben we nu een nieuw toilet, passen wij amper nog in de reeds kleine ruimte.
Ons vorig toilet was een pak kleiner ..
het nieuwe palmt meer ruimte in 
dus is het lachen geblazen als een collega naar 'het kleine kamertje' moet.
Telkens komen een paar voeten onder de deur vandaan. 😉😊

In de namiddag is het bakken en braden in onze klas.
De thermometer houdt halt op 33 graden, té warm voor vele kleuters.
Ze puffen, hijgen en zijn hangerig..

tijd voor een verfrissende douche !
Allemaal naar buiten ! 


 Onder een nevel van water vinden we onze frisheid terug .. zalig !! 


 Juf Joke is 'douche(s)tang' van dienst maar ze heeft ferme kuren.
Ik krijg de volle laag, niks nevel ! 
En zo lukt het me mijn hoofd koel te houden tussen joelende kinderen (grapje) ! 


 En dan komt de allerlaatste druppel uit de tuinslang ..
we gaan immers zuinig om met water ! 



 Voila, we kunnen er weer tegenaan  voor de rest van de namiddag ! 


Een open-lucht-douche .. altijd een schot in de roos !



De nieuwste rage op school .. 
Ken je ze .. spinners ?! 
Elke morgen vind ik een verzameling van die items in mijn klasmandje terug. 
De kleuters zijn er uren zoet mee ..
ze kijken en vergelijken en tonen elkaar de meest onmogelijke kunstjes. 
Deze morgen vertelt Thibault me een geheim : Mijn pepe heeft er ook één ! 
Wat ? vraag ik nog eens .. Heb ik dit goed gehoord ? 
Ja hoor, pepe heeft er ook één en hij heeft hem al stuk gemaakt ! 

Het overige nieuws van de dag : 

De K3-tjes waren vandaag te vinden in het openbaar zwembad Eeklo. 
Maar bij hun terugkeer gaat het niet zo goed met juf Ilse. 

Yari legt een verklaring af : 
Juf Ilse ging mee op de glijbaan en bleef hangen met haar voet ! 
Juf Ilse zwijgt in alle talen ! 
Ik bekijk haar voet - ziet er niet goed uit -
De voet zwelt en juf Ilse kan de pijn amper harden. 
Naar spoed .. geef ik als raad.
Maar daar wil ze niks van horen. 
Ik wacht nog even af ! zegt ze.

Na school komt juf Lien (L1) langs. 
Ook zij bekijkt de voeten van juf Ilse.
En ook nu volgt een reactie ..
alleen zit die grondig fout ! 
Ja, ik zie het ook ! Zo dik ! zegt juf Lien vol medeleven. 
Is me dat lachen .. juf Lien heeft het over de andere, niet gekwetste voet van juf Ilse
Juf Ilse krijst de hele kleuterafdeling bij elkaar 
Da's wel mijn goede voet hé !!!! 
Gelukkig heeft juf Lien nooit geprobeerd haar diploma geneeskunde te halen.
Met zo'n diagnose had ze haar patiënten niet kunnen helpen



Ook de leerlingen van L1 trokken vandaag naar het zwembad.
Deze morgen laat Leonie (eerste leerjaar) me op weg naar school
 aan de schoolpoort weten dat ze vandaag gaat voor haar zwembrevet.
Succes Leonie, ik duim voor je !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten