vrijdag 23 juni 2017

23 juni 2017


Ik heb hem een week moeten missen !
Maar vandaag zag ik hem terug op mijn weg naar Eeklo.
Met grote ogen keek hij me aan - mijn hart smolt..
Daar was hij dan, eindelijk .. 
het mooiste en schattigste wezen op deze aardbol ..
(mijn kleuters raden over wie ik het nu wel heb ..
en de antwoorden zijn hilarisch te noemen !)
Een lief, klein konijntje ! 
(over wie anders word ik zo lyrisch ? 😉 🐰🐰)

In een kleuterklas valt er altijd iets te beleven ..
en dat is vandaag niet anders !
Deze ochtend informeert Kayla me over een vogel die mijn bessen steelt !
De dader kennen we en we hebben een nauwkeurige omschrijving.
Hij wordt meteen geseind onder de andere kleuters.. 
een merel, zwart en een gele bek. 
Hij vat post in een boom en eet netjes zijn bessen op.
Heeft hij mijn kwade blik opgemerkt misschien ?
 Ik weet het niet zeker
maar hij zet de aanval in en scheert over mijn hoofd. 
Ik kan nog net wegduiken. 
Wacht maar, deze winter krijg ik je te pakken -
geen voorraad zaadjes meer op koude dagen 
(grapje hoor ! - dit doe ik echt niet !) 

En dan krijg ik dé uitspraak van de dag te horen ..
Zoë heeft slippers aan haar voeten en Fien draagt -zo beweert ze toch 'sletjes' !!! 
(Lees : sletskes in onvervalst Eekloos) 
😊😊😊


De voorbije week konden we genieten van prachtig zomerweer.
Vandaag nemen de temperaturen een duik 
en is het wat aangenamer verblijven in onze klas - 
alhoewel, 29 graden is toch ook niet mis hé.
Het vakantiegevoel is er helemaal ! 
Yusur ging een dagje naar zee en bracht een verzameling schelpen mee.
Vandaag toont ze die vol trots aan de klasmaatjes ! 
We leggen de laatste hand aan een 'vakantie'kunstwerk en dit is het resultaat ! 
Een mooi kunstwerk én lege verfpotten - die kunnen alweer de kast in tot 1 september. 

Maar wat is vakantie eigenlijk ? 
Dan ga je op reis !! weten sommigen. 
Mijn koffer staat reeds klaar zegt Kaïrath ..
 zij vertrekt immers heel binnenkort naar Togo.
Ook de koffers van Takwa zijn gepakt. 
Zij verkiest Tunesië als reisbestemming.
En zo loopt mijn klasje stilaan leeg. 

Maar vakantie is ook luieren !
Zullen we eens luieren ? vraagt Alessio.


 En dat doen we. 
Siësta op de Tandem .. oh wat is het heerlijk stil ! 
Iedereen heeft een plekje uitgezocht.
Over één ding zijn ze het eens .. we blijven samen !


De meisjes ..
.. en de jongens ..
Maar de stilte blijft niet duren .. We hebben zin in "lekker spelen"
 Talip en Alessio hebben alvast één gemeenschappelijke vriend 'Daan Banaan' 
We spelen en plagen elkaar én hebben veel plezier.
Het zijn immers onze laatste dagen samen. 
Volgende week zetten we er een punt achter en vertrekken mijn K2-tjes naar K3.
Ik zal ze missen, dat weet ik nu al !
 

Prettig weekend !


En dan was er nog Thibault ..
Mijn kleuters willen werkelijk alles weten !
Wanneer zij deze middag vertrekken naar de eetzaal, 
spring ik op mijn fiets
en dat hebben ze snel opgemerkt.
Eenmaal terug in de klas willen ze weten wat ik uitgespookt heb. 

Ik zet me gezellig in de kring tussen mijn kleuters.
Thibault vraagt Amir subtiel of ze willen wisselen van plaats.
Jij wil toch niet naast me zitten, Thibault ! vraag ik.
Neen hoor .. antwoordt Thibault maar ik hoor hem opnieuw fluisteren 
'Zullen we wisselen, Amir ?' Schattig niet ?! 

Nieuwsgierig als ze zijn, willen ze toch wel weten wat ik nu gedaan heb. 
Een broodje halen voor juf Muriel. Zij is haar boterhammen vergeten. 
En ik heb een paar aankopen gedaan .. 
De kleuters bewonderen mijn aankopen 
en alles wordt goedgekeurd 😉 


 








2 opmerkingen:

  1. Schoenen....??? (had zo iets al vernomen )... ik weet het zeker, je mist me.. schoenen en gisteren aperitiefke.....XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen aperitief en geen schoenen, wel een nieuwe outfit
      en een frisse parfum ..

      Verwijderen