maandag 29 februari 2016

29 februari 2016

Eens om de 4 jaar krijgen we dit fenomeen, een extra dag, een schrikkeldag !
 Niet erg zou je denken, dat vind ik nu ook ..
maar het nieuws van 7.00 uur brengt de naakte feiten van 29 februari 
'Ambtenaren en onderwijzend personeel werken vandaag een extra dag voor hetzelfde loon !'
Nu vind ik die extra dag niet zo erg 
maar als je ook nog eens alle toezichten hebt én refter, 
zakt de moed je in de schoenen 
zeker als 29 februari ook nog eens op maandag valt. 
 Ik voel me niet begrepen en al zeker niet door mijn collega's.
En als juf Joke nog eens kritiek spuwt over 
de prestaties van Tom Boonen het voorbije weekend,
 houd ik het niet meer.
Wacht maar ! Mijn wraak zal zoet zijn !  

Gelukkig zijn mijn kleuters uiterst begripvol, de schatjes ! 
Iedereen is terug, 
gezond en wel 
en helemaal klaar om enkele uitdagingen aan te gaan. 
De opdrachten zijn duidelijk en iedereen werkt ijverig door.
Prima ! 
 Vooraleer Len aan de slag gaat, diept hij snel een artikel op .. eentje uit oma's krant, zo blijkt.
"Wij staan in de krant" grijnst hij ".. en jij ook, juf !"
"Mmm, dan zijn we misschien wel wereldberoemd !" zeg ik en Len knikt.
Werken aan de ridderpop, een hele klus ! 
 Deze jongens leven zich uit in de zandtafel : een kasteel mét vergeetput !
 En bouwen is het leukste wat er is .
Mijn kleuters gaan er helemaal in op.
 Wacht maar, morgen liggen de bouwplannen er ook bij ..
benieuwd wie een plan zelfstandig kan afwerken van 2D naar 3D, niet eenvoudig !

 Kiara oefent haar fijne motoriek !
Met héél véél geduld plaatst ze blokje per blokje .. waw, fantastisch !!
 En als je denkt dat Kiara nu bijna klaar is ??!!
Helemaal niet, ze gaat maar door .. 

En Yari ? Waar is die gebleven ?
Hij zit in de ridderzaal, netjes uitgedost in zijn ridderpak. 
Het is duidelijk : Het thema leeft !

2 opmerkingen: