dinsdag 2 februari 2016

2 februari 2016

Deze morgen reeds vroeg op post !
Ik heb nog wat voorbereidingswerk te doen
én ik heb ook nog eens bustoezicht.
Maar met enige zin voor organisatie zal het wel lukken (dat hoop ik toch)

Tijdens het bustoezicht maakt mijn Kiara een immens bouwwerk.
En wat is ze fier .. terecht trouwens. 

Intussen probeer ik de feestzaal voor donderdag kleurrijk aan te kleden
Zoals steeds staan de beste stuurlui aan wal.
Zo wil juf Joke ook nog eens kleurrijke ballonnen
en juf Anne droomt van confetti.
Gelukkig zijn juf Muriel en juf Ilse héél wat rustiger vandaag, oef ! 
Juf Vera trekt een sprintje naar de kleuterafdeling.
Zij leest dagelijks trouw de blog en heeft mijn oproep gelezen.

Meteen heeft ze haar zoon de opdracht gegeven om op zoek te gaan naar K3-liedjes.
Als dat nu niet leuk is ! 
Alvast bedankt ! 
 En ik ben héél érg blij met het kleurrijk resultaat van de feestzaal.
Terwijl juf Anne toezicht loopt, oefent Pieter op een Mathieu'ke. (Van der Poel) 
Gehaast komt juf Anne de kleuterafdeling binnen gestapt : 
"Help, Pieter zijn voetje zit vast !"
Samen met juf Joke snel ik naar buiten .. de redding is nabij Pietertje. 
Wat blijkt, niet Pieter zijn voet zit vast, maar zijn broekje. 
Er zit maar één ding op .. Pieter bevrijden uit zijn benarde situatie
en met enige spierkracht en vernuft lukt het ! 
Ik pieker me suf dezer dagen.
De opendeurdag nadert snel en ik heb zo enkele ideetjes die ik echt verwezenlijkt wil zien. 
Zo wil ik een banket in de klas opbouwen 
en dus ben ik hopeloos op zoek naar tinnen ornamenten 
zoals borden, kruiken, bekers, kandelaars enz. 
Te bedenken dat ik jaren terug al het tinnen-werk van oma 
op het containerpark heb gekieperd. 
Ik word er net niet misselijk van.
Dus neem ik een wijs besluit en loop eens langs in de kringwinkel. 
Helaas, mijn oogst is mager maar best mooi ! 
Maar wie me kent, weet dat ik niet zo snel opgeef. 
Dus beste lezers, heb je nog wat oud tinnen gerief, bezorg het me. 

Ook de kleuters zijn héél actief en productief. 
Werkjes en opdrachten worden in sneltempo afgewerkt 
want over een paar dagen moet alles klaar zijn.
 Opdracht 1 : prik het heksenkleed
 Opdracht 2 : stempel de jurk in met confetti
 De fijne vingermotoriek wordt geoefend.
 Het resultaat ?? 
 Een kleurrijke en feestelijke carnavalsoutfit !
 Ook het puzzelen wordt volop geoefend en 
samen lukt het net iets beter. 
 Izabella probeert het dan weer op haar eentje. 
En deze jongens gooien zich dan weer op een ingewikkelde constructie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten