dinsdag 23 februari 2016

23 februari 2016

De griep is ongenadig, 
slechts 8 kleuters hebben de aanval overleefd.
Alle andere kleuters liggen ziek te bed. 

Wat is het hier rustig .. té rustig en 'de overlevers' missen hun vriendjes. 
Gelukkig komen er nog een paar extra kleuters opdagen van K1 - 
juf Joke is immers op nascholing. 
Bij terugkomst van de vergadering heeft ze het over 'spinnen'
Juf Anne heeft de werking van de (taal)spin niet echt goed begrepen en zegt : 
'Spinnen zie je vooral in de herfst !' 
De collega's gieren het uit. 
Benieuwd wat de nascholing bij mij wordt morgen ?! 
Zal het ook over 'spinnen' gaan ?

Taalactiviteit bij de K2-tjes.

Juf leest voor uit het prentenboek 'Ridder Rikki'
Iedereen luistert zeer aandachtig en als de draken komen opdagen in het verhaal,
kan je een muis horen lopen, zo stil ! 
Iedereen houdt de adem in en als de draak plots vuur spuwt, schrikken enkele kleuters op (haha)
 Na het verhaal tekenen we een kasteel en dit kasteel wordt vakkundig bewerkt met ecoline.

Mooie ontwerpen trouwens ! 
Jammer dat de bouwmarkt voor kastelen niet populair is
of ik begon een eigen architectenbureau.
(foto volgt) 


 Fien bouwt samen met Pieter aan haar 'toekomstig nestje' 
Of zoals Fien zegt : .. voor als ik later prinses wordt ! .. (Juist haar mama, een vat vol ambitie :-))
 Maar dan stelt zich een mateloos probleem .. de blokken zijn bijna op ..
Fien kruipt net niet in de blokkendoos op zoek naar extra bouwmateriaal !
Takwa werkt rustig aan de binnen-huis-decoratie
En Cynthia en Ian ondergaan een vlaag van opruimwoede ! 
 In de zandtafel woedt net geen zandstorm.
De jongens werken aan de 'ruwbouw' van hun kasteel.
 De meisjes zorgen voor de afwerking .. torentjes ..
Maar niet vooraleer de jongens toestemming geven.
Eerste de ruwbouw en dan de vrouwelijke touch !! 
 In deze speelhoek wordt slag geleverd om de kasteelvlag.
 De draak beschermt de vlag maar ..
Izabella is de draak te slim af - geen toegang langs de poort ??
 Dan verovert deze stoere ridder de vlag op een andere manier, toch ?! 

2 opmerkingen:

  1. Je lacht alwwer met mij... mijn hartje breekt.... wat betreft de spin.... ik zat met mijn gedachten elders... maar.. wie moet er NIET op bijscholing... juist.. MOI..! de perfecte juf.. een vat vol ideetjes en intelligentie.........xx :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo moeder, zo dochter zegt men dan.
    Morgen mijn beurt om op bijscholing te gaan. Tja als jongste van de kleuterblok is er geen ontsnappen aan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen