vrijdag 19 februari 2016

19 februari 2016

Vrijdag .. fruitdag ..
Mama Vitamientje komt -zoals elke week- langs met fruit voor alle kleuters.
Deze keer zijn het blozende appeltjes. 

Papa Freddy is trouw op post om de appeltjes vakkundig te schillen en in partjes te verdelen. 
Dank je wel ! 


Nu de K3-tjes (van juf Kelly en juf Ilse) een frisse duik nemen in het stedelijk zwembad,
heb ik de speelzaal vrij 
om de motorische ontwikkeling van mijn kleuters eens keurig te testen.
Geen juf Mieke die een lesje bewegingsopvoeding geeft,
maar juf Tania die haar bengels tot het uiterste drijft, zo blijkt.
Maar wat hebben we een plezier - moeten we beslist eens meer doen ! 

We sluiten onze thema-week 'raad eens hoeveel ik van je hou"  af
met een leuke raad-eens-hoeveel-ik-van-je-hou- taart
Als basis kiezen we voor een cake 
die we bewerken met rode marsepein en 
snoepfiguurtjes die perfect aansluiten bij ons thema.
Een geslaagde onderneming als je het mij vraagt ..
En dan kunnen we eindelijk proeven van deze zeer zoete lekkernij !
Liefde is .. samen een zoetigheid snoepen !
En zoals een spreekwoord zegt : de liefde gaat door de maag ! 
Met veel smaak werken de kleuters de taart weg.
Zelfs de beste patissier zou bij de K2-tjes inspiratie vinden ! 


 We ondernemen ook nog wat voorbereidend werk voor het nieuwe thema van volgende week :
Ridders en kastelen .. 
 We stempelen alvast de basis voor een kunstwerk !
En stempelen met afwasborstels is reuze ! 


In de namiddag staat een foto-shoot op de agenda met als thema (hoe kan het ook anders)
Raad eens hoeveel ik van je hou !
 Kiara
Vic
 Len
 Jurre
 Nikolaï
 Yari
 Izabella
 Ianis
 Gheorghii
 Xavier
Amir

- de foto-shoot wordt op een latere datum aangevuld wegens ziekte van enkele kleuters - 

De schooldag zit er nu helemaal op - toch voor de kleuters - 
maar het lerarenteam krijgt nog een teamvergadering voorgeschoteld.
En we hebben nog meer plannen maar hierover later meer .. 

Fijn weekend !!! 

1 opmerking:

  1. Waarom toch altijd die lekkere dingen klaarmaken op vrijdag, als ik er niet ben.. je bent al net zoals Juf Muriel.. xx

    BeantwoordenVerwijderen