dinsdag 16 februari 2016

16 februari 2016


Een laatste winterprik !!! 

Deze morgen is het weer zover .. het landschap kleurt ijzig wit
en ook mijn auto krijgt een aangepaste kleur .. WIT !! 
Ik krab het ijs op de ruiten weg en probeer de ijsdekens weg te nemen.
Maar nu krijg ik pas echt een probleem.
Er is geen beweging te krijgen in mijn beide deuren
dus stap ik gezwind in mijn koffer en baan me een weg naar het stuur van de auto.
Ik hoop dat niemand mijn 'ochtendlijke turnoefening' gezien heeft !! :-) 
Oef .. gelukt .. beide deuren gaan open, 
maar als ik -eenmaal geïnstalleerd- wil vertrekken 
sluiten de deuren niet meer !
Duizend bommen en granaten roep ik. 
Ik hoop maar dat ik tijdig de school bereik want ik heb bustoezicht. 
Ik haast me richting Eeklo en als je denkt dat alle ellende van een koude morgen voorbij is ..
niet dus .. 
bij het afsluiten van mijn auto wil het slot niet sluiten. 
Wanneer ik dit verhaal aan 'mijn jongens' vertel zijn ze één en al aandacht !
'Het lijkt wel Frozen' weet Len.
Wel, ik hoop dat Elsa haar kuren nu achterwege laat .. ik heb het gehad met die winterprik ! 

 Over tot de orde van de dag .. we stempelen een hartjesboom ! 

Speeltijd .. de zon wenkt .. snel naar buiten ! 
Tot ik plots gekletter hoor !!??!! 
Wat blijkt, Vic heeft in zijn haast een gieter én bloempot meegesleurd.
"Scherven brengen geluk !" hoorde ik juf Melia gisteren nog zeggen in de eetzaal.
Opruimen is de opdracht en de bloempot ?? Reddeloos verloren !! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten