donderdag 4 februari 2016

4 februari 2016

De beloofde stroompanne krijgen we ..
geen verlichting en geen verwarming dus vandaag in de Tandem ! 
De moed zakt me in de schoenen als ik de kleuterafdeling binnen stap, 
gewapend met een arsenaal aan kaarsen.
Het is verschrikkelijk koud .. 
de thermometer haalt amper 10 graden.
Snel de 'noodverlichting' aansteken. 

Meteen voelt het een pak warmer aan met de sfeerlichtjes.

Stilaan sijpelen de eerste kleuters binnen met een schooltas vol confetti !
In eerste instantie vind ik het aantal zakjes confetti nog best meevallen, ..
maar er volgt meer, véél meer ! 
Ik bedenk al vlug dat het opruimen van de confetti een moeilijke zaak wordt, 
zonder extra ondersteuning van de stofzuiger.
Later  zal blijken dat we toch nog een aanschakeling krijgen met het netwerk, verdorie toch ! 
Ik heb toch ook nooit chance !! ;-) 

Eventjes voorstellen : 
De markies en markiezin bij kaarslicht .. wat een plaatje .. 
Spiderman en co .. zeer populair dit schooljaar !
Twee stoere kerels alias Rox en Dino 
De ridder en zijn jonkvrouw .. schattig ..
Ninja's houden de wacht ! 
En wat blijkt .. de arm der wet waakt altijd en overal !
Iedereen heeft er zin in, dat is duidelijk !
Ondanks de 'Siberische koude' die ons treft, zit de sfeer er al snel in.
En gezellig dicht bij elkaar gaat de temperatuur toch een beetje stijgen.


En dan is er turnles met .. jawel .. Mega Mindy ! 
(Waar is juf Mieke toch gebleven ?) 

Na de turnles gaat het eigenlijke feest pas echt van start ! 
She walks like an angel .. she talks like an angel .. 
Op deze melodie schrijdt juf Anne met haar aureool plechtig de feestzaal in.

Ik geloof mijn ogen niet. 
Voorbije maandag ging ik nochtans op controle bij de oogarts en 
die beweerde dat alles goed was met mijn ogen.
Ongelooflijk !! 
Alles kan juf Anne aan behalve het spelen van een engel.
Da's het lot pas uitdagen !!! 
En dat hebben we meteen geweten, 
want samen met juf Ilse zet ze het op een zingen .. amai !! 
Geen wonder dat Sint-Pieter de poorten van de hemel angstvallig gesloten hield.
Geen zoete engelenstemmetjes maar krijsende kraaien precies ! 
De kleuters zetten het op een lopen en vluchten de klas in. 
Nog liever kou lijden dan dit te moeten aanhoren.
Mijn arme schaapjes ! De engelen hebben ook aan kwaliteit ingeboet !
Maar geen engel zonder duiveltje ..
En die duivel heeft 'duivels' feestplannen vandaag .. let maar op ! 
Meester Ken verlost me van het gekrijs van de dames
en brengt een radio die werkt op batterijen. 
Gedaan met het 'engelengezang' Oef ! 
Intussen dansen, huppelen en swingen de kleuters op de muziek maar waar is de confetti ?
Vic Rox heeft een immense voorraad.
Zuinig strooit hij de confetti in het rond - de dag is immers nog lang !
Het wordt steeds kleurrijker in de feestzaal, de confetti zie je nu overal !
En ons Leonie(K3) speelt voor één dag 'Spaanse furie' .. Olé olé olé !
Het regent volop confetti en de kleine stemmetjes kirren - dit doet goed ! 
Niemand heeft het nog koud ! 
Takwa (K1) is vandaag voor één dag een Oosterse prinses.
Prinses Cynthia(K1) en prinses Zoë(K1) liepen langs bij modehuis Nathan voor de mooiste avondjurk
Het feest is volop aan de gang en de muziek van de K3-tjes schalt uit de radio.
Swingen en zingen maar .. 
Fran (K2) wil er vandaag lustig op los toeteren .. doen !! 

Al snel is het etenstijd en snel ik, samen met juf Muriel, naar onze leverancier van lekkere frietjes ..
Frituur den Beir
De duivel is een manusje van alles - zo blijkt - en bedient vlotjes de hongerigen !
 Eventjes pauzeren .. smakelijk ! 







Michael Vera Jackson en Pocachontas Muriel 
Iemand heeft vandaag 'duivelse' streken want het sausje op mijn frietjes is abnormaal pikant !
Mijn keel brandt zowaar af !

Dé jury - Gertje kon jammer genoeg niet aanwezig zijn :-) 
Maar volgens meester Ken verdienen we een 11/10 voor de initiatie feestelijkheden.
Wie ons wil huren, neem contact op met onze manager Vera Lateur ! 
Onze 'roadie' Carine met haar partybus neemt ook een snelle pauze.
En dan gaat de jury feesten .. 
Alhoewel .. feesten ?? .. Eerst nog wat 'prutsen' met de serpentines .. 
Ze maken er zelfs een heuse wedstrijd van : 
Wie het verst kan blazen is de winnaar ! 
Intussen zijn ook al de confetti-zakken uitgestrooid.

Voor de allerkleinsten volgt een plaspauze.
Cas (peuter) probeert me duidelijk te maken dat  een nieuwe rol wc-papier 
er nu wel heel snel mag aankomen.
Komt er aan !! 
Daar is ze dan .. Dona Fabiola uit Spanje ..
alias de furie (volgens Leonie) 
Past beter bij het karakter van juf Anne. 
Geef toe die engel was maar niets ! 
Oorspronkelijk zouden de kleuterjuffen als de retro en nieuwe K3 aantreden. 
Omdat de pakjes in een mum waren uitverkocht,  moesten we onze plannen wijzigen. 
Dus werd ons thema : van K1 tot K3 - dit omvat al onze klasjes.
Maar juf Joke - gelegenheids Minnie Mousse - droomt reeds jaren van een carrière als zangeres. 
De vloerwisser is micro van dienst.
Dit kunnen we beter ! (dachten deze dames)
Kijk maar naar volgende opname ! 


En ons Carine smijt zich helemaal ! .. tot grote vreugde van de kleuters.
En dit is dan haar reactie : Dit moet ik meer doen !! 
Toen ze de kleuterzaal verliet deze avond, smokkelde ze stiekem 
een zakje (opgeruimde)confetti mee naar huis. 
Zou ze deze avond nog een feestje bouwen ??!!
We zullen het wellicht nooit weten.
Ik hou van dansen en muziek .. eviva Espagna .. 
We zijn niet meer te stoppen .. wat een feestgedruis !
En zelfs na een 'duivels' lekker drankje klinkt de stem van Dona Anne nog steeds niet beter !
Zou men haar kunnen beboeten voor geluidshinder ? 
Ik vraag het na bij Justine die rechten studeert. 

Juf Vera -onze manager- gaat door het lint ! Nooit meegemaakt ! 
En ook de arme der wet swingt lekker op de melodie van een uiterst vrolijk lied.

Juf Ilse heeft zin om op te ruimen .. Ben moe ! pruilt ze. 
"Wat ?? Ons feest begint nu pas !!" roep ik haar nog toe.
Ook Viyana (K3) vindt het een top-party.
Maar neen hoor, samen met Leonie voert ze een dansje uit.
Iedereen volgt .. leuk !! 

Terwijl juf Anne eventjes uitrust, neem ik een loopje met haar hakken. 
Doet me denken aan "The devil wears Prada .."  

Wat een gezellige drukte ! Dit is genieten ten top voor groot en klein  ! 


Nu komt de ware aard van het beestje boven !! 
Wild Anneke !! 

En terwijl de 'golden girls' zich gooien in het party-geweld, zitten de jongens rustig met de voeten op een bankje bij te kletsen.
There's a party going on !! 
Ook juf Ilse heeft het gehad .. eventjes rusten met de K1-tjes.
De dag loopt ten einde ! 
Er is nog wat opruimwerk te doen .. 
geen nood .. 
Fran helpt graag een handje en laat zich door Jurre slepen door de feestzaal ..
en zo raakt de confetti helemaal opgeruimd. 
En natuurlijk ook met de hulp van de juffen .. velen handen maken het werk licht weet je wel ?! 

Slaapwel iedereen and sweet dreams ! 
Ondanks de koude werd het toch een warme, gezellige, sfeervolle dag ! 

1 opmerking: