donderdag 18 februari 2016

18 februari 2016


Eindelijk .. er valt sneeuw - zij het miniem ..
 Mijn kleuters vinden het heerlijk en durven luidop te dromen van een sneeuwwit sneeuwtapijt,
een sneeuwballengevecht, een sneeuwpop maken en sleetje rijden. 
Zou leuk zijn, maar koning Winter is zuinig met zijn sneeuwvlokjes.
Dus gaan we maar meteen aan de slag !
 Vandaag staat een kleuroefening op de agenda - kleuren binnen de lijntjes, niet zo eenvoudig.
Maar oefening baart kunst ! 
Met heel wat concentratie lukt het bijna iedereen, flink zo ! 

Uitspraak van de dag .. 

Iedereen is klaar voor het middagmaal tot ik plots een zeer zoete geur waarneem
wat me volgende uitspraak ontlokt : "Wie heeft hier stinkende parfum aan ?"
Ik zie een blosje op juf Jokes wangen. 
Oeps, wat heb ik nu toch gedaan. 
Ik probeer mijn uitspraak wat te verzachten : 
"Stinkt niet hoor, ruikt alleen heel erg sterk !"
Mea culpa juf Joke ! 
En nu maar hopen dat ze overgaat tot het geven van de absolutie. 
A propos .. je bent mijn maatje hoor !

Na de uitspraak van juf Ilse : "ik ben ambitieus hoor !"
gaat juf Anne over tot actie !
Als letterjuf van K3 kroont ze zich tot abc-juf ..
Ik ben niet alleen ambitieus maar ook nog eens begripvol en collegiaal !! kirt ze.
Juf Joke en ik kijken elkaar aan .. waar heeft ze het in godsnaam over ?? 
Tijdens onze middagpauze schrijven wij onze talenten neer en dit van A tot Z.
Luister maar ! 
A = ambitieus
B = begripvol
C = collegiaal
D = doorzettingsvermogen
E = eerlijk 
F = fantastisch
G = gezellig
H = hip 
I = intelligent 
J = joviaal
K = kleurrijk 
L = lief
M = muzikaal 
N = net 
O = origineel 
P = passioneel
R = ruimdenkend 
S = sociaal
T = tof
U = uitmuntend
V = vriendelijk 
W = warme persoonlijkheid
Y = ijverig 
Z = zachtaardig

Voor de letter Q en X zijn we nog op zoek naar talenten - niet eenvoudig, wie helpt ?? 
Laat het ons weten !!

Juf Muriel heeft de peuters van Habibi op bezoek en juf Anne
 krijgt er nog eens 
bomma-allures bovenop. 
Lou heeft staartje en die staartjes gooit ze steeds uit haar haartjes. 
Juf Anne wil hét voorbeeld geven en steekt de elastiekjes prompt in haar blonde lokken. 
Wij gieren het uit als de elastiekjes komen vast te zitten. 
Juf Joke ontfermt zich over het probleem en 'snokt' de elastiekjes uit juf Annes haren
waarop juf Joke zegt : Voila, dit doet ze nooit meer!! 
Juf Joke, lijkt dit niet wat op leedvermaak ?? 

Uit de kindermond :
Vic en Yari spelen in de zandtafel.
Ik hoor Vic vertellen dat hij wel heel graag vanillepap lust.
Waarop Yari instemmend knikt : "familiepap" lust ik ook :-) 

Len brengt een nieuwtje over van Fran die reeds een hele week ziek is. 
Juf Tania, Fran komt deze week niet meer. Ze is ziek, ik denk van het werkzweet ! 
Daar sta ik dan !! 
Boodschap voor Fran : Beterschap hoor.


3 opmerkingen:

  1. Ik heb al een ideetje bij de X, wij (de juffen) hebben alvast alles in huis wat nodig is, wij hebben het, wij hebben de x-factor.
    En na wat zoek werk ook de q, quoteren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tof dat jij de ontbrekende woorden voor ons kon invullen .. merci !

      Verwijderen
  2. De talenten spelen nog steeds in mijn hoofd en bij deze, beste collega's, wil ik een dringende aanpassing invoeren. Bij C komt charmant te staan - past echt wel bij me ! ;-);-);-)

    BeantwoordenVerwijderen