woensdag 17 februari 2016

17 februari 2016


De winterprik is nog lang niet voorbij
en ook deze morgen heb ik alweer een probleem met de wagen. 
Deze keer gaat de deur vrij makkelijk open
maar nu weigert de deur in het slot te vallen zodat 
ik niet zomaar naar school kan. 
Stel je voor, rijden met een deur die bij elke bocht open zwaait .. 
 Gelukkig kan ik gebruik maken van een andere auto ..
en raak ik dus tijdig op school. 


In de leraarskamer houdt meester Ken me staande : 
"Juf Mieke is ziek, dus geen turnen deze week !"
"Kom jij dan een lesje bewegingsopvoeding geven aan mijn ukken ?" vraag ik meester Ken. 
Even aarzelt hij en dan verlos ik hem van deze (akelige ??) gedachte .. grapje !!! 


Ik breng mijn kleuters op de hoogte. 
Bespeur ik enige treurnis ?!
Ja en neen !!!
De kleuters houden van hun wekelijks turn-uurtje maar het alternatief nl 
we bouwen een ridderkasteel maakt hen danig enthousiast
 dat mijn trommelvliezen het bijna begeven. 
Eerst de doos effe leegmaken !! 
Kiara is mijn 'hulpje' van dienst !
We werken flink door en zitten op schema tegen het middaguur.
Flink gewerkt !!  
Ook in de blokkenhoek wordt ijverig gewerkt aan een 'blokken'kasteel.

Ook de collega's zijn reeds druk bezig met het uitwerken van een boek.
Zo ook juf Ilse die deze morgen druk op de toetsen van de pc tokkelt -
zij wil figuurtjes voor een figurentheater.
Ik krijg een uitgebreid verslag en knik instemmend.

Juf Ilse blijft maar doorpraten .. "Ik ben ambitieus !"
Wel collega, maak je niet ongerust, ik  ben een vat vol energie en zeer ambitieus :-) 


Deze namiddag hebben de kleuters vrij 
en ik breng een bezoek aan de kapper ..
eventjes 'de pluimen' bijwerken.
En dan deze avond tuupe tegoare (Gents voor samen !) supporteren voor 
de 'buffalo's' van AA Gent-
hopelijk met winst tegen het Duitse Wolfsburg.
Als geboren 'Gentsche' zou ik dit ten zeerste appreciëren :-)
en aan mijn kapsel zal het niet liggen.
Ik ben klaar om de overwinning te vieren !

En dan was er nog :
Len is diep in gedachten verzonken terwijl hij een crea-werkje afhandelt.
"Ik zweet" terwijl ik de zweetdruppeltjes op zijn hoofdje zie parelen.
"Niet erg, da"s werkzweet ! Zal je later nog last van hebben !" grap ik.
Twee oogjes kijken me verwonderd aan : "Kent mijn papa dat ook, werkzweet ??!!"
Zeker weten !! Misschien even navragen !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten