maandag 15 februari 2016

15 februari 2016

Raad eens hoeveel ik van je hou ..

Een ontroerend verhaal over 'houden van' en 'graag zien'

Het verhaal inspireert mijn kleuters !
Zo houdt Len ontzettend veel van zijn vriendinnetje Fran ..
Vic is dan weer beste maatjes met zijn papa .. 
Ianis en Gheorghi kunnen niet zonder elkaar .. 
Jurre houdt ongelooflijk veel van zijn zussen ..
en zo gaat het maar door.
Je wordt er helemaal warm van op zo'n koude dag als vandaag !
Heerlijk ! 

Met mijn kleuters bekijk ik de opdracht van de week : 
Maak je eigen raad-eens-hoeveel-ik-van-je-hou prentenboek !
En met deze opdracht starten we de nieuwe schoolweek ! 
Ons klasje helemaal in raad-eens-hoeveel-ik-van-je-hou-sfeer ! 
Een eerste opdracht   : prik 3 harten ! 
Ziezo, het voorblad van ons prentenboek is klaar ! 

Intussen in de hoekjes ..




 Vandaag is het ook dikke truiendag - 
niet slecht gekozen als je het mij vraagt ..
een winterprik brengt ons in de juiste stemming.
Zo hoort het op een dikke truiendag !
 Na mijn middagtoezicht in de refter, loop ik nog eventjes toezicht op de speelplaats.
En ja hoor, daar zijn  ze .. mijn sneeuwklokjes .. prachtig ! 
Tot Ranim(K3) komt aanlopen : Kijk juf Tania,ook nog gele bloemen ! 
De paaslelies zijn dit jaar echt wel heel vroeg. Het lijkt wel of de lente is in het land !


In de namiddag heeft juf Anne mijn deskundigheid nodig. 
Zij werkt met haar K3-tjes reeds de opdracht voor de open deurdag uit -
het prentenboek "de mooiste vis van de zee" komt tot leven in de klas.
Overal vind je kleurrijke vissen !  
En ik mag een handje toesteken ;-) 

En omdat het gisteren Valentijn was, verwent juf Ilse ons met lekkere snoepjes
en hoe kan het ook anders .. 
hartjes-snoepen .. 
een leuke attentie !! 
Juf Anne is een andere mening toegedaan ..
Een leuke attentie ?? Ik bleef er haast in !! 
Ze kucht en proest nog wat en wrijft de tranen uit de ogen  .. 
misschien niet zo gulzig zijn, beste collega !  

1 opmerking: