woensdag 30 september 2015

30 september 2015

Het is woensdag én alweer de laatste dag van september.
De eerste schoolmaand zit er op.
Het was eventjes wennen aan het temperament van mijn jongens.
Maar na exact één maand heb ik het helemaal terug in de vingers. 
Deze week kijken we in de broodtrommel van Bob de Bouwer.
Dat Bob fan is van fruit weten we nu allemaal ! 
En tijdens ons 10 uurtje fluit juf de schafttijd in .. leuk ! 

 Opdracht één : Appels en peren
 Kleur de appels rood, de peren groen
 Opdracht twee : knipoefening
 We knippen een heleboel snippers
 Gheorghi één en al concentratie
 Ianis 'vecht' nog wat met zijn schaar
 Vic checkt even of er nog voldoende lijm in zijn potje zit
 Yari is enthousiast over zijn werk .. reeds twee snippers gekleefd
En dan stellen we de klas helemaal op zijn kop ..
.. elke woensdag komt de poetsvrouw langs voor een 'natte' kuis ..
 en wij zetten alles de hoogte in.
Hopelijk zijn alle stofjes weer weggepoetst ! 


Ook thuis wordt er druk gewerkt : 
de nieuwe terras wordt opgevoegd
en de loodgieter plaatst een gloednieuwe kraan !
En tussendoor ren ik naar de kapper ! 

 De Tandem in de actualiteit : 

De Tandemtrappertjes hebben een plaatsje gekregen in de krant ..
een mooie verslaggeving over de Strapdag. 
Dank je wel aan mama Mieke en mama Ilse om ons het artikel te bezorgen.

Vers van de pers
Marcel Kittel 'zou' overstappen naar Quick Step. 
Goed nieuws voor juf Anne !
Enkele jaren terug toen ik naar de Eneco Tour ging, had ik Marcel (Kittel) gezien. 
"Wie mag dat wezen ? Nooit gehoord van Marcel !" vroeg ze me.
Toen hij opdook in een sportreportage wist ze meteen wie Marcel was. 
En ze werd ook fan van het lied dat in de reportage werd gebruikt : 
Du hast die Haare schön van Tim Toupet en der singende friseursalon.

Een nieuw project ? 
Jawel .. voor de Tandemtrappertjes wordt dit hét carnavalslied van het jaar. 

1 opmerking: