maandag 28 september 2015

28 september 2015


Good morning Belgium,

De nacht in Richmond is nog jong. 
Na een schitterend en beklijvend WK van ons Belgisch team
vieren we de overwinning  van de guitigste, de meest acrobatische en 
nu ook de beste renner ter wereld, ene Peter Sagan.
Geen onbekende voor wielerminnend Vlaanderen.
Daar is ze dan ! Die ene grote topzege waar Sagan al zo lang naar snakte.
En het is meteen de allermooiste winst geworden.
Sagan .. een kerel naar mijn krokodillenhart
en net als jullie juf Tania jarig op 26 januari .. 
een referentie die in zijn voordeel speelt :-) 
261.5 km was de opdracht. 
Wat een afstand .. wat een inspanning ..
Respect jongens !! 
Toen Tom Boonen aanging op 35 km van het einde, met een select gezelschap
hapte ik ferm naar wat lucht ! 
Het zou toch niet .. 10 jaar na Madrid .. Zou de geschiedenis zich herhalen ? 
Ik werd gewoon 'instant' gelukkig bij deze gedachte.
Het feest ging niet door. Niemand die met Boontje naar de meet durfde .. pffff .. flauw ! 
Maar wereldburger als ik ben, 
maakte mijn hart een sprongetje toen Tyler Farrar, de Gentse Amerikaan,
zijn kans waagde .. Go Tyler Go !!! You're fantastic !!! 
Maar ook deze ontsnapping kende geen gunstige afloop.
Jammer, ik had het hem zo gegund ! 
En toen ging Greg (Van Avermaet) aan .. om gek van te worden ! 
Sagan zoefde hem voorbij 
en de sympathiekste bleek nogmaals eens de beste te zijn.
Zo stapte hij grappend en grollend het erepodium op, the Wolf of Wall Street.
King of the world .. met oog voor de problemen in de wereld. 
Hij deed een warm oproep : 
'Laat de sport inspiratie zijn om vrede en verdraagzaamheid  te brengen.'
Een wereldkampioen waardig.

Proficiat Peter Sagan ! 
Proficiat aan het Belgische team ! 
En aan mijn kleutervriendjes : "I'm coming home now"
See you soon ! 
Kisses, 
Odil 
Xxx 

PS : ik heb ontzettend veel trek in .. (Belgische) frietjes !! 
Langs deze weg wil ik de dochter van juf Anne hartelijk danken voor haar inzet 
om mijn project te doen slagen.
Dankzij Nathalie neemt onze verzameling schudbolletjes snel uitbreiding.
Dit weekend bracht ze 2 stuks mee vanuit Amsterdam en dan nog wel een heel speciale.
Mooi, echt waar !! 
1000x dank, je bent een schat !! 
Juf Tania 


Uit de kindermond :
Jurre maakt zich grote zorgen. 
"Is Odil nog steeds niet terug ?"
"Wanneer is hij er opnieuw ?"
Ik moet het antwoord schuldig blijven. 
"Als Odil er morgen nog niet is, ga ik hem samen met jou zoeken in Amerika, juf !"
is zijn besluit. 
America, here we come !! 

3 opmerkingen:

  1. Len zag op televisie een bericht over de renners en hij heeft Fee een hele uiteenzetting gegeven over Tommeke Boonen zijn vriend en de regenboogtrui. Direct mag ik nog met mijne zoon naar de koers gaan kijken ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. FANTASTISCH .. Len heeft goed opgelet deze morgen toen we de actualiteit onder de loep namen.
      Wat ben ik fier !
      En mama .. sportiviteit staat hoog aangeschreven in de Tandem dus ..

      Gr
      Juf Tania

      Verwijderen
  2. Juf Tania, graag gedaan, straks heb je massa's schudbollen,.. ik zorg ook nog voor andere gadgets voor ons project...xxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen