vrijdag 11 september 2015

11 september 2015


Net uit de douche en de telefoon rinkelt - op dit uur belooft dit niet veel goed nieuws ! 
Juf Muriel aan de lijn .. "Ik moet dringend naar de dokter !" vertelt ze.
Juf Joke vangt de peuters op en 
net zoals op maandag 
heb ik vandaag bijna alle toezichten te lopen, 
deze keer die van juf Muriel.
 Het wordt een drukke dag ! Gelukkig schijnt de zon en heb ik de vorm van mijn leven te pakken ! 

Ook in mijn klasje zijn er heel wat kleuters geveld door ziekte ..
We wensen dan ook iedereen een spoedig herstel toe.

Een opdrachtenkaart ligt te wachten op een vlotte afhandeling ..
Dit vergt enige concentratie ..
.. en een beheersing van de fijne motoriek bij het inkleuren
Iedereen is druk in de weer ..


Wie klaar is, mag een speelhoek uitkiezen !
 Jurre kiest voor de bouwhoek - hij knutselt een haardroger in elkaar en droogt zijn haren.
Yari heeft een scheerapparaat gemaakt en staat zich uitgebreid te scheren.
(Geen foto .. Yari was té verlegen en gooide zijn scheerapparaat weg ;-))
Spelen met de steekparels is best fijn !
En puzzelen verscherpt onze gerichte waarneming.

Al snel is het middag en trek ik samen met de kleuters naar de eetzaal.
Het is 'verdacht' stil in de eetzaal - maar de kleuters zijn moe na een week hard labeur.
Zo moe .. dat Allessio (K1) met zijn boterham in de hand in slaap valt. 
Welterusten klein ventje.


Na de middag kiezen we voor buitenspel en 
genieten met volle teugen van de laatste zonnestralen.
Vic ligt languit in het gras .. kleine levensgenieter ?!?
Fien en Xavier spelen op het speeltuig
En ook deze stoere mannen kiezen voor het betere klimwerk !
Vic zijn 'siësta' is voorbij .. nu kiest hij voor de volle actie !
En Talip (K1) houdt me gezelschap en ziet meteen dat het 'snor' zit.
 Terwijl Mauro (K3) zijn kunnen demonstreert ..
Fijn weekend en tot maandag .. met meer nieuws ..


2 opmerkingen:

  1. Bedankt juf Tania voor de toezichten . Volgende week verlos ik je van je toezichten , hopelijk geeft de dokter me fiat en mag ik verder werken. Goede collega's zijn goud waard !!! Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt juf Tania voor de toezichten . Volgende week verlos ik je van je toezichten , hopelijk geeft de dokter me fiat en mag ik verder werken. Goede collega's zijn goud waard !!! Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen