dinsdag 15 september 2015

15 september 2015

Dinsdag .. ik heb den vroegen (zoals het klinkt in vakjargon) 
Helaas kan ik Carine niet begroeten, zij is eventjes 'out'
We wensen haar een spoedig herstel ! 

Het nieuwe project boeit mijn bengels mateloos.
Iedereen is druk in de weer met zijn/haar bouwproject. 
Aanzet van dit project is onze gloednieuwe speeltuin ..
gesponsord door Cera en 
aangevuld met de winst van onze jaarlijkse  koekenverkoop op onze school. 

Bijna is ons project helemaal 'af' en 
op 1 oktober volgt de officiële opening van de speelweide.
Natuurlijk zijn jullie van harte welkom om dit met ons te vieren. 

Maar vooraleer het zover is, moeten er nog allerhande klusjes geklaard worden. 
Klusjesman Geert integreert nog snel enkele klimrekken voor nog meer 'speelplezier'
En mijn kleuters leggen de hand aan enkele prachtige crea-werkjes
en immense bouwprojecten.
Techniek in de kleuterklas, weet je wel ! 
Opdracht 1 : Bob bouwt een muur !
 Kunnen wij het maken ???
 Nou en of !!!
 Met een lege luciferdoos worden bakstenen gestempeld
En Bob de Bouwer kijkt heel tevreden naar het werk van de kleuters ! Prima !! 

 In de speelhoeken wordt gespeeld met 'kleinwereldmateriaal' en 
ontdekken de kleuters alles over magnetisme .. wetenschap en techniek in één activiteit !

In de zandtafel is het vandaag nog een stoffige bedoening ..
maar daar zal verandering in komen - 
deze avond giet ik water 
tot het speelzand een kleverige cement wordt. 
 Benieuwd wat mijn kleine bouwvakkers daar van zullen vinden !
Pieter heeft grootse bouwplannen ..
 Izabella houdt het bij een klein en knus optrekje. 
Ik hoop dat ze in orde zijn met de nodige vergunningen ..
 zo niet wacht ons een rechtszaak ..
maar ook hier weet ik raad mee .. 
even de dochter van juf Anne raadplegen .. 
alhoewel ik vrees dat zij gaat over andere misdrijven !! 
Maar met Vrouwe Justitia weet je natuurlijk nooit ! 

Intussen is het alweer middag. 
Juf Joke is naar de eetklas en maant alle kleuters aan tot een stevige maaltijd. 
Juf Muriël is spoorloos !! 
Zit ze alweer met haar neus verdiept in de klasagenda ? 
Juf Anne heeft een proclamatie op de agenda staan 
en dus geniet ik met volle teugen van de rust die er vandaag heerst ;-) 
Juf Ilse komt haar broodje bij mij oppeuzelen. 
We zitten gezellig te kletsen .. tot mijn collega beweert dat het regent ! 
Zover kan ik volgen ! 

Maar wanneer ze beweert dat ze op het ene raam regendruppels ziet 
en op het andere niet, 
frons ik bedenkelijk de wenkbrauwen. 
Nog nooit zoiets gehoord ! 
Zou toch wel een heel erg plaatselijk bui zijn, niet ??!!?? 
 In de namiddag zit een puzzel in de gereedschapskist van Bob.
Eventjes de puzzelstukken schikken ..
 .. en dan kleven ..
.. tot een correct aansluitend geheel !
Len puzzelt zijn stukjes netjes bij elkaar.
 Eentje kan hij niet direct vinden 
dus leent hij eventjes mijn leesbril .. en hét werkt !! 
Gevonden !! 
Een leuke dag .. morgen meer van dat ..



3 opmerkingen:

  1. Len ziet er zo verstandig uit met zijn brilletje, juist zijn mama :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat vindt papa van mama's reactie ! Wijs als ik ben, distantieer ik me van zulke schrijfsels :-)

      Verwijderen
  2. Wacht tot hij volgend jaar bij mij zit.. hij wordt een genie ! xxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen