woensdag 16 september 2015

16 september 2015

16 september .. dag van de sportclub ! 




Vorig jaar werden allerlei 'vergeten' sporten in de kijker gezet. 
Dit jaar moet ik passen .. 'mijnen blauwen geschelpten' heeft het niet gehaald.
Hij kwam immers in het vizier van juf Anne haar tweeloop, 
dus moeten we mijn gevederde vriend dit jaar missen. 
Maar ik beloof plechtig .. volgend schooljaar zullen we er weer helemaal staan. 

Juf Muriel - die de duiksport feilloos beoefent - heeft al genoeg water gezien de voorbije weken. 
Ze kiest voor een droog pak deze keer. 

Juf Inge - die intussen het Droomschip onveilig maakt, gooide de krulbol in een raam
en kreeg verbod dit nog eens te demonstreren.
Juf Joke - huidige K1 - denkt zich suf ! 
Welke sport zou ik leuk kunnen vinden ?? 
Neen, ze komt er niet uit !! 
Volgend jaar misschien ?? 

En juf Anne 
die vorig jaar nog zwierige pirouettes draaide,
houdt het al helemaal voor bekeken : 
" Mijn knietjes willen niet meer zo goed mee"

Maar uitstel is geen afstel .. volgende editie wordt onvergetelijk !
Ik begin nu al iets te bedenken 


 Ons project loopt als een trein en 
als de kleuters deze morgen de klas binnen lopen, 
lijkt het hek helemaal van de dam.
Onze klas lijkt wel een openbare werf .. 


 Daar weten mijn bengels wel raad mee ..
 Jurre gooit zich op een puzzel van de schattigste bouwvakker ter wereld .. Bob de bouwer
 Xavier en Ian gaan aan de slag met het 'kleinwereldmateriaal'
Amir vindt aansluiting en weldra zijn de jongens verdiept in hun spel
 Kiara ontdekt het gereedschap uit de gereedschapskist
 En met de houten blokken worden de meest knappe constructies gemaakt
 Veiligheid boven alles !, denkt Pieter, en hij zet prompt op een heel aparte manier zijn bouwvakkershelm op. :-)
 Ianis vindt maar geen 'gelijke' blokken ! 
En na veel passen en meten besluit hij een blok te bewerken met de zaag.
"Zo, dit past perfect ! Dit is vakmanschap !"
 Pieter werkt ijverig door - ik krijg van hem een kasteel cadeau !
 Len heeft de hamer te pakken en timmert er (heel luid) op los ! Oorverdovend !
 Op de werf zijn Fran en Gheorghi druk in de weer.
Vrachtwagens komen aan en af, een schepkraan schept het zand weg .. 
en Fran is op zoek naar een truweel (???)
"Heeft mijn papa ook !" zegt ze wijselijk. 
Ze spreekt als een echte ervaringsdeskundige. 
 Intussen vordert de puzzel van Jurre - knap hoor ! 
 En ook de bouwwerken schieten goed op.
 En mijn kasteel ? Een pareltje !

 En dan gaan we creatief knikker-schilderen .. een leuke ervaring !
 Maar waar blijft die verduivelde knikker toch ?
Doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet ? Spannend !
Floep, daar komt de knikker aangerold !
 Groepjes wisselen ..
 .. iedereen wil een hulpje zijn voor Bob de Bouwer
 Daar gaan we weer .. rouler ..

 Jurre werkt aan zijn 'droomhuis'
"Ik heb het warm, juf !"
"Dat is werkzweet, Jurre !"
 En Kiara blijft maar druk in de weer met de boor.
De werkhoogte heeft ze inmiddels zelfstandig aangepast aan haar gestalte :-)
 En deze jongens hebben de tijd van hun leven - zij leggen immers straten aan .. 
en racen nadien door de straten met hun vrachtwagens. 
Ik vrees dat ik morgen een 'flitspaal' moet installeren. 

Morgen komt de schoolfotograaf ! 
Trek je kleurrijkste outfit aan, zet je mooiste glimlach op ..
want wij gaan samen op de foto ! 
 

1 opmerking:

  1. 1..... ik heb geen karabijn... ik leg ze gewoon zo om ....
    2... ik oefen dag en nacht in de Kristallijn aan mijn 'vrije kuur'.... kunstschaatsen.. het is een pareltje om te zien.. ook met mijn kostuum..xx

    BeantwoordenVerwijderen