donderdag 17 september 2015

18 september 2015



Op 18 september neemt de Tandem deel aan de STRAPdag.
Een dag waarop koning auto zijn monopolie verliest 
en wandelaars en fietsers het overnemen op de openbare weg.
Deze dag gaan duizenden kinderen over heel Vlaanderen stappend 
of trappend naar school,
goed voor de veiligheid 
maar minstens even belangrijk .. 
goed voor het milieu !

En nu maar hopen dat de zon even enthousiast van de partij is.

 Een kleurrijke en feestelijke ontvangst aan de schoolpoort ! 


 Ik zet mijn beste beentje voor en begroet elke kleuter en ouder met een vrolijke 'goeiemorgen'
Bovendien mag ik elke stapper of trapper verwennen met een regenboogbandje
 'Strappen is een feest'
En dat gaan we vandaag uitgebreid in de kijker zetten. 
Ik kan de toestroom kleuters niet bijbenen dus komt
Juf Kelly me assisteren.
  Fier showt ze haar fluo-hesje.

Ook de burgemeester komt een kijkje nemen mét in zijn kielzog een horde fotografen
en die zien meteen dat het goed zit op de Tandem.
De kleuters gaan op de foto en die komt in de kranten te staan .. uitkijken dus ! 


 En dan is het eindelijk zover .. 

wij rijden 'de spekkenkoers' ter voorbereiding van het WK wielrennen in Richmond.
Juf Kelly en ik warmen ons op voor de belangrijkste koers van het jaar. 
Hopelijk ziet Carlo Bomans onze inzet. 
Nog een laatste 'gelleke' ..
Onze valhelm 'klikvast' en dan begeven we ons naar de startplaats.
 Klaar voor de start !!!
Het gaat hard tegen hard !!!
 (Klik maar op  dit filmpje)
 Hilarisch vinden onze kleuters ! 
Juf Kelly is niet opgezet met mijn sprinttactiek :-)
Ze mekkert de hele tijd door ..
Ik heb 'talent' en vlieg als eerste over de eindstreep.
Mijn concurrent op de fiets -juf Kelly- komt me feliciteren. 
Dean is mijn verzorger en reikt me een handdoek aan.
Ook een verkwikkende massage moet het melkzuur in mijn benen doen verdwijnen.

En dan kunnen we de officiële start geven ..
 Iedereen begeeft zich naar de startzone ..
 Nog snel even het koersreglement doornemen : 
we rijden op een gesloten parcours, 
gooien NIET met bidons - hangen niet aan de ploegwagen,
proberen snelheid te halen, 
zijn een krak in stuurvaardigheid en 
per ronde probeert de jonge renner -rijdend- een snoep te vatten.
 De spanning stijgt ..
 Xavier, Pieter en Nikolaï, ploegmaatjes bij de Tandemtrappertjes.
Ook Jurre behoort tot mijn ploeg.
Gheorghi wacht heel gespannen het fluitsignaal af
 De klok tikt af - een fluitsignaal wordt gegeven ..
 Het peloton stuift weg.
 En mijn ploegmaatje Jurre finisht als eerste over de streep en vat meteen een snoep. 
"Si si si" roep ik 
 (Heb ik geleerd van mijn collega-ploegleider Davide Bramati .. 
een vurige Italiaan van Etixx Quick Step)
 Ook Nicolaï heeft een snoep meegegritst 
 De zege smaakt zoet .. heel zoet !
 En zo worden de hele morgen door wedstrijdjes gereden ..
 De Tandemtrappertjes hebben er duidelijk heel veel zin in ..
 .. zo ook Ian
.. en Izabella
 Wat een talent, wat een sportiviteit .. mooi om te zien !

Len kan zijn geluk niet op als hij twee snoepen weet te bemachtigen. 
Hij blijft rondje na rondje rijden.
 Ook Amir heeft duidelijk veel over voor een snoepje
 Ook Dean doet zijn uiterste best
 Uitgeteld wachten mijn jonge rennertjes op een stevige beenmassage
 .. terwijl Nicola¨zijn vangst nog even natelt.
Wat een dag .. mijn Tandemtrappertjes gaan lopen met de winst ! 
Ik ben een zeer gelukkige ploegleidster ! 
 Mijn ploeg !! 
Misschien wordt dit jeugdig talent wel ooit gespot !!
 Juf Anne doet niet mee aan de strapdag ..
Zij heeft op vrijdag vrij ! 
Nu wil ik toch weer een project bedacht hebben voor Sinterklaas
en hiervoor zoek ik sneeuw-schud-bolletjes uit heel Europa.
En terwijl wij uitbundig deelnemen aan de strapdag 
vliegt juf Anne dit weekend naar Italië 
en gaat er voor mij op zoek naar zo'n typisch souvenir.
Frankrijk : ok 
België : ok
Italië : ok 
We zoeken nog : Spanje - Duitsland, Engeland en Nederland.
Wie kan ons helpen ??  Geef me seintje !! 
Intussen werk ik ijverig verder aan ons nieuw (Sinterklaas)project ! 
Al heb ik wel nog even tijd, niet ?!


 In de namiddag doen we het rustiger aan en drinken nog een recupdrankje
 "Een gezonde geest in een gezond lichaam" doet ons deze opdracht moeiteloos oplossen.
 Rangschik de elementen van klein naar groot !
 Deze jongens werken aan een stevige constructie
 Hersengymnastiek met een puzzel
 En ook de bouwvakkers zijn nog zeer actief ! 

Prettig weekend allemaal en tot maandag !





5 opmerkingen:

  1. Juf Taniatje.. ik strap ook met Brussels SN..xxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juf Tania en Juf Kelly, jullie zien er pertig' uit.. '
    Wat drinken jullie.. toch een 'energiedrankje' hoop ik....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat recept heb ik van jou !
      Iets op basis van jeneverbesjes en nog wat extra toevoegingen zoals tonic.
      Vandaar dat je zo gaat 'zwalpen' over de weg :-)

      Verwijderen
  3. Foei Juf Tania, ik zie nu pas het filmpje.. je bent een 'tricheur'.... Boontjefan ????
    Ocharme Juf Kelly, ik zal haar een 'energiedrankje' moeten geven..xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een tricheur ?? Hoe durf je ?? Mijn gele vriend uit Texas leerde me dit !!

      Verwijderen