donderdag 10 september 2015

10 september 2015


Het is alweer donderdag .. een weekend lonkt .. de weken vliegen voorbij ! 
Intussen zijn de kleuters reeds goed 'ingeburgerd' in de tweede kleuterklas. 

Ook de juffen hebben hun werkritme opnieuw gevonden. 
't Is te zeggen .. de meeste juffen toch ! 
Deze morgen is juf Anne reeds vroeg op post om de buskinderen op te vangen.
Maar een half uurtje later blijkt ze te zijn vergeten waarom ze deze morgen vroeg op school is.
Tot Carine luid toeterend laat weten dat de bus is aangekomen. 
Juf Anne port me aan : "Snel, snel .. Carine is er ! En ik kan niet lopen !"
Dus spurt ik naar buiten richting bus .. 
juf Anne komt even later puffend aan bij de bus met volgende mededeling :
 "Ik heb me gehaast !" 

Als de schoolbel klinkt staan alle kleutertjes vrolijk in de rij. 
Iedereen heeft wel iets te vertellen maar dat doen we strakjes wel in de kring.
Er blijken heel wat kleutertjes geveld door ziekte !
Pieter .. ziek,
Fran .. ziek,
Len .. ziek .. 
Hopelijk is dat virusje snel bedwongen en is onze klas ook weer compleet ! 
 Opdrachtjes afwerken en oefenen op kleurenkennis
 Mooi werk, Gheorghi !
 Amir stort zich op een puzzel, niet eenvoudig zo blijkt !
Jurre verkiest een kleefpuzzel .. " Die kan ik dan aan mama tonen !"
 Gheorghi houdt Amir gezelschap tijdens de puzzelactiviteit.
Amir vraagt raad aan Gheorghi.
Ook Yari en Xavier zijn druk in de weer met een kleefpuzzel. 
Dat vraagt enige vingervaardigheid om de stukjes netjes aan elkaar te passen. 
Dé puzzeltafel .. heel gezellig en knus ! 

Uit de kindermond :
Mauro (K3) heeft een nieuwtje ! 
Spannend !! 
Ik houd van nieuwtjes :-) 

"Wij krijgen een baby" vertelt hij. 
Waarop ik vraag : "Aha, een klein Mauro'tje ??"
Waarop Mauro ernstig antwoordt : "Ik ben er al, juf Tania" 

3 opmerkingen:

  1. Allerliefste Juf Tania.... Neen, ik was niet vergeten waarom ik zo vroeg op school was en nee Carintje toeterde niet hard... gewoon de tijd uit het oog verloren.. door je geklets.... en ja hoor... jij bent een geboren hardloopster...xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg dan ook belangrijke info van mijn beste vriend Usain Bolt !
      Met mijn talent kan ik misschien deelnemen aan de Memorial Van Damme :-)
      Kom jij dan supporteren ?!

      Verwijderen
  2. Ik zit al op de 1ste rij in de VIP met een drankje in de hand....ik wacht vol spanning op je 'prestaties'..xxxx

    BeantwoordenVerwijderen