vrijdag 8 mei 2015

8 mei 2015

Zo zag de voorbije schoolweek eruit .. 

Nog snel eventjes een opdracht van vorige week afwerken ..

Het resultaat : een 'gezond' receptenplankje
Een volgende opdracht staat te dringen : een geschenk voor moederdag .. 
We bladeren doorheen oude tijdschriften, verzamelen 'zoete' gerechtjes en knippen deze uit ! 
Juf is fan van Pattex, een kleverig goedje 
maar onmisbaar in de klas - zo, het reclameblok hebben we ook weer gehad :-) - 
(Bijna) alle kleuters brachten hét lievelingskoekje van mama mee ..
En er zijn heel wat 'zoete' mama's bij ..
Juf zorgde voor een extra zakje snoepgoed .. hartjes(snoepen) voor mama ! Lekker !
Na schooltijd pakt juf de geschenken netjes in en mijn meisjes kijken alvast blij 
"Goed gedaan, juf !" Ja, ik krijg een pluim ! 
Ook een wenskaart ontwerpen staat op de agenda, een kunstwerkje in kleur en eentje in zwart-wit
Overal wordt er druk gewerkt, want we hebben een deadline te halen ..

Het resultaat mag er zijn : fleurige en kleurrijke mama's

Alle werkjes en de tekst van het lied worden in een mapje gekleefd .. (door de juf natuurlijk)
Mooi, niet ??
Ik vind het alvast prachtig !!

Gelukkig zorgt Viyana voor extra suikers - zij heeft 'echte cuberdons' voor me gevonden en 
laat dat nu mijn lievelingssnoepjes zijn ! 
Dank je ! 
Ook onze juf kinderzorg van het KA -juf Noëmie- heeft een opdrachtje voor mijn kleuters
'Een kopje thee voor moederdag'  wordt er geknutseld.
Gelukkig bleef er nog net genoeg tijd over om te spelen in de hoekjes ..
.. al bleef de tijd zéér beperkt !


Maar ook op de werf wordt er volop gewerkt.
Onze speelplaats krijgt stilaan vorm - vandaag (donderdag) worden de grasmatten gelegd.
En zo ziet het er op vrijdag uit !
Een mooie, grasgroene pelouse ! Ik ben er fantastisch blij mee !
En dat in combinatie met ons kleutertuintje .. gewoonweg prachtig !
De week loopt op zijn laatste benen ..
De geschenken zijn helemaal klaar .. 
en ik duik de kleutertuin in.
Ik wied en hark mijn hele (vrije) middag lang ! Ons tuintje is een pareltje. 
Ook onze jonge plantjes moeten nog een plaats krijgen : 
de radijzen, de komkommer, de tomaten en sla groeien weelderig. 
Binnenkort verhuizen ze naar de vierkante meter moestuin ! 

Het werd een hele drukke week ! 
Ons kunstwerk - 775 Eeklo- is terug in ons bezit. 
Nogmaals dank aan frituur den Beir om ons werk tentoon te stellen.
We hopen ons werk te laten signeren door Roger De Vlaeminck - de eerste afspraak is gemaakt. 
Op donderdag kregen we een personeelsvergadering voorgeschoteld 
en op vrijdag volgde een teamvergadering ! 

Aan iedereen, een welverdiend weekend en tot maandag ! 

Afspraak met de geschiedenis :
Vandaag - exact 70 jaar geleden - kwam er een einde aan Wereldoorlog II 

1 opmerking:

  1. Dankjewel Taniatje voor de mooie kaartjes die je ook voor mijn klasje maakte ! XXXX

    BeantwoordenVerwijderen