dinsdag 26 mei 2015

26 mei 2015

Joepie, mijn pc is hersteld dus kan ik weer aan de slag ..
al was het even zoeken naar de beveiligingssleutel en de nodige paswoorden,
maar zoals steeds : wie (lang) zoekt die vindt  ! 
Al heb ik nog een klein probleempje op te lossen 
nl het programma om foto's te verkleinen is zoek
maar hiervoor zoek ik morgen een oplossing. 
Eventjes geduld nog ! 




Intussen zijn we in ons klasje aanbeland in week 3 der observaties ..
bijna heb ik een compleet beeld van elke kleuter. 
De kleutertjes werken ernstig hun opdrachtjes af en ik noteer ijverig elke opmerking.


 Gelukkig is er nog wat tijd over om te spelen en gekke plannen te bedenken. 
Zo helpen mijn bengels me aan allerlei 'frisse' ideetjes om 
van onze schoolreis een onvergetelijk gebeuren te maken. 
Reeds 11 kleuters bevestigden hun deelname aan deze jaarlijkse fijne uitstap.

Opgelet !! Vrijdag worden de inschrijvingen afgesloten 
en dan stort ik me op de opmaak van verzekeringsdocumenten allerlei ! 
En dan maar hopen op zonnig weer en aangename temperaturen !! 
Toch eventjes Frank (De Booser) contacteren !
Juf Anne gelooft niet in onze weerman en zei : 
"Eieren brengen naar de Arme Klaren, dat moet je doen !"
Maar waar vind je die nog ?????

Donderdag trekt de caravan van de Ronde van België door Eeklo
en weer of geen weer .. wij trekken er heen en gaan luid supporteren voor 
Tommeke Boonen en friends.
Gelukkig is Boonen tijdig uit de Giro gestapt 
want onze jaarlijkse afspraak wil hij zeker en vast niet missen :-) 
De weersvoorspellingen beloven niet veel goeds 
maar met een regenjas en rubberen laarsjes kom je al een eind.
 Enkele kleuters dachten aan een paraplu .. geen goed idee, bedenk ik nog. 
Je paraplu zal maar in het wiel van de renners waaien en een valpartij veroorzaken.  
Ik mag er niet aan denken ! 

Tot slot wil ik nog een 'voorvalletje' kwijt van vorige week :  
Onze poetsvrouw is een krak in het laten rondslingeren van allerlei spullen.
Deze week was het de beurt aan een swiffer-doek. 

Ik gaf Dean de opdracht de doek in het poetshok te leggen voor de koelkast. 
Toen mama Vitamientje langsliep met enkele kilo's sinaasappelen 
en ik die in de koelkast wou leggen, 
schrok ik me rot .. 
Dean had die swiffer-doek in de koelkast gelegd !! 
Dacht Dean eraan om die 'vers' te houden tegen de komst van de poetsvrouw ?? !!












3 opmerkingen:

  1. 1. De 'Arme Klaren' zijn verdwenen uit Eeklo.. hoe zou dit nu komen ?
    2. Tommeke Boonen is enkel uit de Giro gestapt van pure miserie ...omdat hij niet meekon..
    3. En hopelijk supporteren jullie niet TE luid, of hij valt van zijne vélo.. hij valt licht de laatste tijd..
    4. Hoog tijd om nieuwe renner te zoeken om voor te supporteren.. wat denk je van Sepke Van Marke????
    Je lieve collega XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1. Ik meen me te herinneren dat de 'Arme Klaren' vertrokken toen jij in Eeklo kwam werken.
    2. Boontje stapte uit de Giro omdat hij elk jaar kan rekenen op zijn kleinste supporters uit Eeklo die hem vol enthousiasme komen aanmoedigen
    3. Bij kwetsuren of andere kleine ongevalletjes .. geen paniek .. mijn EHBO-cursus werkt !
    4. Al was Sepke de laatste renner op de wereld .. Sorry aan de fans ..

    En dat noemt zich een lieve (??) collega

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar is je empathie voor een jonge renner gebleven ?? XXX

    BeantwoordenVerwijderen