woensdag 20 mei 2015

20 mei 2015





We hebben twee jarigen te vieren vandaag : Milan en Leonie mogen elk 5 kaarsjes uitblazen ! 
Gefeliciteerd ! 

 Beiden kozen ervoor een boek cadeau te doen aan de klas .. leuk !
 Dus wordt het vandaag ook een beetje 'verhaaltjes-dag'
 Daarna ga ik snel aan de slag : twee kroontjes moeten versierd worden.
En in mijn haast knip ik gewoonweg een stuk uit mijn vinger. Aiai !! 
Iedereen komt een kijkje nemen en iedereen heeft ook bijpassende commentaar : 
"Oei juf, moet je nu naar het ziekenhuis ?" 
"Zoveel bloed .. doet het pijn ?" 
"Valt jouw vinger er straks af ?" vraagt een andere kleuter. 
Gelukkig heb ik enkele cursussen EHBO op mijn palmares staan : 
Bloeding stelpen, ontsmetten en een verbandje eromheen én vooral .. niet kleinzerig zijn !! :-)
 Nu de kroontjes klaar zijn en de vinger van juf verzorgd is, kunnen we verder met het feest.
 Leonie zorgde nog voor een 'zoetigheidje' mét bijhorend aantal kaarsjes.

Leonie perst de lucht uit haar longen maar de kaarsjes willen maar niet doven. 
Telkens er eentje uit is, gaat het weer branden.
 Misschien moeten we maar de brandweer alarmeren of toch niet ?!?
Milan komt een 'blaasje' toesteken
Maar niks helpt dus doof ik de kaarsjes met water !
En dan is het 'smul'tijd .. lekker !!
 Ik heb nog een verrassing !! 
Het ijs van gisteren -uit de diepvries weet je nog ?- heb ik opgespaard.
 En wat is er leuker dan spelen met sneeuw en ijs in de lente ??!!
 Een wel héél aparte ervaring ! 

Een koude ervaring ..
 Voor Leonie onvergetelijk, zo te zien !
En op de speelplaats vinden we eventjes mini-sneeuwballetjes terug in mei  ..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten