woensdag 13 mei 2015

13 mei 2015

De 100-dagen stoet trekt door Eeklo 
en zoals elk schooljaar wachten we de leerlingen van het KA op 
aan de straatkant en wuiven hen enthousiast toe.
 De muziek schalt door de straten en dat lokt de kleuters naar buiten ..
 .. en dan is het wachten .. gelukkig schijnt de zon vandaag !
Viyana, Leonie en Yenthl hebben reeds een glimp van de stoet opgevangen en zijn door het dolle heen ! 
 Milan wuift de politie toe die de stoet vooraf gaat !
Eindelijk .. de stoet ! 
Wat een herrie maar het deert mijn jonge volkje niet.
Een meisje van het KA komt Milan een knuffel geven, zo lief ! 
En ook juf Noëmie komt haar stageklasje begroeten .. tof !  
Mijn kleuters komen ogen tekort .. de ene wagen volgt de andere op 
De tractoren mét aanhangwagen maken indruk !
En Jay ontdekt Geert - de klusjesman als navigator van dit zware tuig.
 De laatste in de rij zijn de leerlingen en leerkrachten van het Koninklijk Atheneum - de Tandem
De stoet zit erop .. het is weer een jaartje wachten .. 
Snel naar de klas ..
 .. want daar wacht mijn kleuters een opdracht : 
1) kleur de leeuw binnen de omtreklijnen 
2) knip de tralies op de lijn 
3) kleef de tralies op de leeuwenkooi zodat de leeuw niet kan ontsnappen.

 Om 12.00 uur gaat de schoolbel en we kunnen uitkijken naar een extra lang verlengd weekend .. joepie ! 
Pas op dinsdag zullen de deuren van ons klasje opnieuw opengaan. 
Prettig weekend allemaal en geniet er tenvolle van (PS : vergeet niet voldoende rust in te lassen) 

In de namiddag geeft de zon het beste van zichzelf. 
Ik was mijn auto en parkeer die daarna -blinkend- in de garage.
Dan loop ik de tuin in, door de velden en vind wat ik hebben moet ! .. Brandnetels .. 
Neen, niet voor de soep 
maar hiervan brouw ik elk jaar een heerlijk geurend sapje 
voor de bloementuin op school .. extra voeding laat ons zeggen.
 Als ik het sapje aanleng met regenwater, kan ik een glimlach niet onderdrukken .. 
ik denk aan mijn collega's .. die héél blij zullen zijn met dit initiatief van mij !! 
(Dat goedje ruikt immers verschrikkelijk !!!)

5 opmerkingen:

  1. Neen, neen, neen ! Ik mag er niet aan denken dat ik weer die stank moet verdragen tijdens mijn toezichten...De voorbije 2 jaren kon ik eraan ontsnappen door een ziekenhuisopname..voor mijn heupprotheses.. maar nu.. ik heb maar 2 heupjes.. ik kan er toch maar slecht een 3de laten inplanten...... Wat doe je me aan ?? XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je benen vol 'tengelbeten' staan... ... hahahaha xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. voor wat diende dit brouwsel nu weer???
    om de collega's op afstand te houden...of had dit een helende werking in de tuin??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. voor wat diende dit brouwsel nu weer???
    om de collega's op afstand te houden...of had dit een helende werking in de tuin??

    BeantwoordenVerwijderen