maandag 11 mei 2015

11 mei 2015

De start van een wel héél korte schoolweek maar daarom is de week niet minder druk !
Vandaag beginnen we aan de observatie/evaluatieweken 
en dat zullen mijn kleuters zeker weten ..
Vaardigheden worden opgevolgd, 
taalontwikkeling staat in de kijker
en wiskundige initiatie wordt ook even onder de loep genomen.. 
Heel wat voor een kleuter van de tweede kleuterklas
maar alles verloopt via een 'speels' schema - daar zijn het tenslotte kleuters voor :-) 

Bovendien kunnen we genieten van een mooie, warme lentedag ! 
 En als het even kan, pikken we enkele zonnestraaltjes mee. 
Ons gras geniet van een verfrissende sproeibeurt,
 de schilders zijn gearriveerd en schilderen de gevel van het schoolgebouw creatief in
én de tuinman plant struiken aan. 
 Door al deze activiteit wijken de kleuters tijdens de speeltijden uit naar de speelweide
waar ze volop kunnen spelen, ontdekken en genieten. 
Juf Elina loopt langs en neemt mijn kleuters mee voor een lesje lichamelijke opvoeding 


- intussen heb ik een afspraak met de zorgcoördinator en overlopen we samen de 'zorg'kinderen. 
Daarna hol ik naar de eetzaal waar ik op maandag mijn middagtoezicht loop. 
Iedereen wil snel opnieuw naar buiten dus zijn de bordjes / brooddozen in een mum van tijd leeg gesmuld. 
We genieten volop van de eerste warme dag ! 
 En we leren een nieuw lied aan : 
In mei leggen alle vogels een ei (.. fluiten)
In mei leggen alle vogels een ei (.. fluiten) 
Een eitje groot, een eitje klein 
Een koude mei, een gouden mei 
In mei leggen alle vogels een ei ! 
 En natuurlijk zingt elk vogeltje zoals het gebekt is 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten