donderdag 4 september 2014

4 september 2014

4 september 2014

In de boekentas van Tom en Liesje steekt een prentenboek :
"Karel gaat naar school"
 Mijn kleuters volgen aandachtig het verhaal ..
Wat volgt is een aangepaste crea-activiteit : kleuren én een vouwoefening. 

Omdat het vandaag zonnig is, worden de fietsen - na twee maanden vakantie - 
onder het stof vandaan gehaald. 
De kleuters rijden enkele rondjes op de speelplaats ! 
 Julie heeft kopzorgen .. Milano laat zich rijden ..
Yentl en Leonie op de sportieve toer !
Jay oefent op snelheid ..
 Viyana met haar V.I.P-gasten
 Ranim oefent dan weer het bochtenwerk ..
Giorgio neemt een pauze .. 
 Kiara blijft lachen .. ook na haar spectaculaire val !
 Milan probeert het met de ogen dicht .. heel gevaarlijk !
 Deze drie oefenen op stuurvaardigheid ..
Fietsen .. een hele onderneming .. 
Na de middag komt juf Nicole langs - zij zal op donderdagnamiddag 
de kleuterjuffen ondersteuning bieden bij de verzorging van de peuters en kleuters.
Welkom juf Nicole ! Blij dat je terug bent !

Uit de kindermond :
Vandaag ontstond er een klein conflict tussen twee kleuters 
waarbij één kleuter wel zeer kattig uit de hoek kwam 
en plots haar klauwen in de andere kleuter zette.
Hieruit ontstond een gesprek met de klasgroep nl 
kindjes zijn geen katjes dus wordt er niet gekrabd.
Waarop Milan een gans epistel gaf over Poes Pusti (lees : Musti) 
die een kleintje heeft,
dat bovendien 'donkerblauw' (??) van kleur is. 
Nu is Pusti (!) een hele lieve poes en die klauwt nooit, wist Milan te vertellen.
Intussen krulde hij zijn teentjes om duidelijk te maken dat
 de klauwen van de poes verborgen blijven tussen haar teentjes.

Even later .. opnieuw een ongekende drukte onder mijn kleuters ..
een vlinder fladdert vrolijk rond in de klas. 
Ik zet de achtervolging in, aangemoedigd door mijn kleuters ..
in een mum van tijd heb ik de vlinder gevangen en krijgt die zijn vrijheid terug. 
 Ranim zwaait de vlinder uit .. "Tot ziens .. Ga nu maar vlug naar je mama en papa" 
Lief hé !

Ik heb nog heel wat administratieve taken te vervullen na school.
Dus werk ik, in alle rust door tot vijf uur in mijn klasje.
Als ik de kleutertuin uitstap, krijst Leonie me toe.
"Hey juf Tania, ik leer fietsen zonder steunwieltjes"
Haar papa loopt achter haar aan .. goed voor de conditie, papa ! 
Leonie mét fietshelm en kniebeschermers doet wat ze kan 
om haar evenwicht op de fiets te vinden.
Ik vermoed dat Leonie stiekem oefent voor een selectie voor het WK :-) 
Ik beloof Leonie, eenmaal ze kan fietsen we samen 
een ererondje rijden met de fiets op de speelplaats. 
Dat kan tellen als motivatie ! 
Op mijn weg naar huis kom ik Millie (K3) tegen. Zij is op stap met oma Christine. 
Kleine leuke meid is ons Millie en ze heeft zich vlot aangepast op onze school. 

Eenmaal thuis pik ik nog snel de finale van de rit van de Vuelta mee.
Tom Boonen sprint naar de tweede plaats.
Dat stemt me hoopvol .. het komt goed ! 


Het sportieve gebeuren zit er nog lang niet op. 
Deze avond komen onze Rode Duivels in actie tegen Australië. 
Duimen maar ! 

Nog één dag te gaan en de allereerste schoolweek zit erop.
Wat gaat de tijd toch vlug !











Geen opmerkingen:

Een reactie posten