maandag 29 september 2014

29 september 2014

Deze morgen is er een korte mail te lezen van Odil .. 

Hallo lieverds, 

Het mocht niet zijn .. helaas .. 
Het Belgisch team was in zijn beste doen en ze reden een dijk van een wedstrijd.
Maar een Pool ging lopen met de regenboogtrui ! 
Geen Brabançonne dus voor mij en het Poolse volkslied ken ik al helemaal niet ! 
Ik bereid me al voor op het volgende WK in Richmond (USA)
Misschien hebben we dan meer succes ! Laat ons hopen !

Morgen vlieg ik terug vanuit Spanje 
en ik zal net op tijd zijn om deel te nemen aan jullie sponsorloop. 
Mijn loopschoenen heeft juf Tania reeds netjes klaargezet en 
mijn sponsorlijst is netjes ingevuld .. 

Groetjes van een sportieve krokodil, 
Odil 
Xxx 


4 oktober - dierendag 
Het thema deze week : "Allemaal beestjes .." 
Odil heeft heel wat wereldwijd dierenvrienden ..
en vrienden vereeuwig je in een fotoboek  !
Bij het doorbladeren van het fotoboek
krijgen we zicht op de huis- / boerderij- en wilde dierenvrienden van Odil.

Tot plots een alarm afgaat .. BRANDALARM .. 

Inpakken en wegwezen is de boodschap ! 
We verzamelen onze kleutertjes en stappen per twee naar een verzamelpunt. 
De hele school wordt ontruimd ! 
De crèche wordt geëvacueerd, de peuters en kleuters stappen flink door,
de lagere school is in een mum van tijd aanwezig op de verzamelplaats
en ook de middelbare school mag de les eventjes verlaten. 
Alles wordt netjes opgetekend en getimed .. we zijn geslaagd ! 
Iedereen is tijdig geëvacueerd. 
Merk ik hier en daar enige treurnis ?? 




Liam (K3) weet waarom .. "Iedereen is er maar waar blijft de brandweer toch ??" 
Tja, leg maar eens uit aan de kleuters dat het om een grootschalige oefening gaat ! 

In de klas wordt er daarna flink doorgewerkt. 
Op de agenda staat een lesuur lichamelijke opvoeding.
Dat geeft me net de ademruimte om enkele brieven op te stellen en 
het thema-bundeltje 'allemaal beestjes' te kopiëren. 
Nadien heb ik eetklas ! 
De voorbije week schakelde ik voortdurend over van Nederlands - Engels - Nederlands. 
In de eetklas werkt een Franstalige vrouw en ik vergeet 
over te schakelen naar Frans en spreek haar aan in het Engels. Kan gebeuren !
Na de refter eet ik snel mijn boterhammen en daar zijn mijn kleutertjes alweer.
Oefenen in het knippen op een lijn ..
 dit vraagt heel wat concentratie en vingervaardigheid ..

 Samen knippen en leggen we een dieren-helften-puzzel. 
Terwijl andere kleuters spelen met kleinwereldmateriaal :


Als afsluiter van de dag houden we een boekenmoment - 
hierbij kan een kleuter een verhaaltje kiezen uit de boekenbox. 
Mijn kleuters zijn er helemaal weg van .. verhaaltjes weet je wel !! 

1 opmerking: