zaterdag 20 september 2014

19 september 2014

19 september 2014 - Strapdag 

Stap of trap naar school .. 

Vrolijk gekleurde ballonnen kondigen de strapdag aan ..
Ook het spandoek kreeg een 'ereplaats' aan de schoolpoort !  

 Fluo-hesjes overal .. zo hoort het ! 
 De peuters laten zich rijden door een 'ancien' 
 Ook de klaspoppen nemen deel aan de strapdag .. uiteraard 
Odil heeft alweer kuren en springt op een bakfiets ..
"Hier breek ik zeker het werelduurrecord mee !" mijmert hij 
 Even later 'strapt' iedereen op de speelplaats 
 Je verplaatsen op een loopfiets, trappen op een driewieler, rijden met of zonder steunwielen ..
.. of gewoon stappen of rondjes lopen op de speelplaats, vandaag kan het allemaal ! 
Het is immers strapdag ! 
En dit is wat juf Kelly vindt van de strapdag .. té gek .. fenomenaal .. fantastisch gewoon .. 

Als de kleuters éénmaal vertrokken zijn naar de eetklas,
werken juf Kelly en ik ijverig aan een artikel voor de pers .. 

Strapdag in GO - de Tandem Eeklo 

De strapdag in bs de Tandem ging niet onopgemerkt voorbij.
De kleuters stapten en trapten massaal naar school.


"Loop in de kijker met je fluo-hesje" is de boodschap die wij onze kleuters willen meegeven. 


Als dit klusje geklaard is, rep ik me naar een doe-het-zelf-zaak op zoek naar speelzand voor de zandtafel. 
Met 25 kilogram kan ik best een tijdje voort, maar wat een gewicht ..
sleuren, tillen, ploffen en dan puffen .. pffff ik ben er ! 

Ook mama vitamientje komt langs, deze keer zit in haar fruitmand kilo's lekkere, zoete peren.
Dat wordt smullen ! Dank je mama vitamientje ! 


Na school blijven juf Muriel en ik nog wat hangen in de kleuterafdeling ..
de berging is een ramp .. 
kleuterjuffen zijn verzamelaars, 
maar dit .. 
nog nooit gezien .. 
dus gooien we ontzettend veel rommel uit het berghok.
Na twee uurtjes doorwerken en zwart van het stof 
kunnen we blij zijn met het resultaat.
De verzamelaars onder ons zijn gewaarschuwd .. "Ik waak !!!" 

Het weekend staat voor de deur en na een drukke werkweek 
staan er ook thuis nog heel wat klusjes op de agenda ..
Ook nog een reeks voorbereidingswerk staat op de planning : 
aanvullen blog, 
voorbereiden overleg met zorgcoördinator,
voorbereiden werkgroep 775 Eeklo en 
de opmaak van de schoolagenda voor volgende week.

Tot mijn ontzetting zie ik dat het voorbereidingswerk van de schoolagenda 
van vorige week verdwenen is op de pc .. een hele zondag voorbereidingswerk .. weg .. 
Ook bij de collega's is niks meer terug te vinden van de voorbereiding, da's zuur ! 
Ik krijg ontzettend veel heimwee naar pen en papier, net als vele van mijn collega's.

Toch een prettig weekend en tot een volgende boeiende schoolweek ! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten