dinsdag 2 september 2014

2 september 2014

We zijn al toe aan dag twee van het nieuwe schooljaar .. 
en het wordt alweer een drukke dag als ik mijn agenda bekijk : 
1. ondersteuning juf Anne aan de schoolpoort samen met de andere collega's.
Sommige kleuters beschikken over immens veel waterlanders - net als het weer de voorbije weken, vloeit het water rijkelijk, andere hebben dan weer stevige stembanden en brullen de buurt bij elkaar
Gelukkig zijn we niet aan ons proefstuk toe en in een mum van tijd hebben we alles onder controle. 
Dus dikke pluim voor ons, de kleuterjuffen ! 
2. juf Inge begeleiden naar de eetklas, net nu juf Muriel mijn technisch inzicht nodig heeft. 
Dus staat juf Anne  haar bij om het speelhuisje van de peuters in elkaar te timmeren. 
Eens terug van de eetklas is de vogel gaan vliegen (Lees : Juf Anne)
Juf Muriel mompelt in alle talen, 
wat ze precies zegt, is me niet volledig duidelijk maar het lijken wel krachttermen :-) 
Ik steek een handje toe en samen ontdekken we hoe het speelhuisje werkelijk in elkaar moet !
Neen, juf Anne is echt geen persoon met inzicht !! 
En juf Muriel is me heel erg dankbaar, misschien wel tot in de eeuwigheid ! 
3. Over de middag hebben we nog een werkvergadering samen met juf Kelly
 ivm onze klasagenda op smartschool.
 Ijverig volgen juf Muriel en ik de instructies op ..
 juf Inge smult onbezorgd haar koude schotel mét vis op - de geur is verschrikkelijk  .. 
"Wat ruik ik ?" vraagt Leonie als ze mijn klas binnenstapt en ze knijpt prompt haar neusje dicht .. vlug het raam opengooien en de klas luchten.
Ook juf Anne is naar de werkvergadering gekomen maar steeds vergeet ze wat ze nu precies wou zeggen/vragen .. oei oei, speelt hier de leeftijd beste collega ?
4. Mijn collega's zijn niet te harden vandaag .. 
als ze mijn plumeau ontdekken is het hek helemaal van de dam. 
Juf Anne sneert : "Zijn dit nu de pluimpjes van je gevedede vrienden ?" lacht ze schalks.
Ik moet bekennen .. 
ooit behoorden deze pluimpjes toe aan gevederde vriendjes maar toen de vogelpest hen te pakken kreeg , vond ik het zowaar zonde om deze zachte veertjes verloren te laten gaan. Tevreden met de uitleg collega's ??
5. Na school doorlopen we nog eventjes de "planlast" die volgens de pers tot een minimum herleid is.
Voor elk euvel is er wel een formulier beschikbaar zoals : uitstappen, aanvraag materiaal, uitvoeren onderhoudswerken, problemen met de pc, maaltijdlijsten, geneeskundige attesten, enz enz enz .. 
6. Na school fiets ik naar huis, even uitwaaien .. het doet goed !!
 Ik moet bekennen, stiekem oefen ik volop voor het WK in Ponferrada (Spanje) 
Juf Anne gelooft me niet .. maar als één renner afhaakt ben ik reserve (.. heeft de bondscoach me duidelijk gemaakt) Want ik ben op alle fronten één brok natuurtalent .. 
Benieuwd wie de bloemen pakt !! :-)


Eventjes voorstellen : 
Onze klaspoppen .. Tom en Liesje .. 
 Deze poppen vertelden mijn kleuters een aller-leukst verhaal.
Ze hebben ook heel wat zangtalent  en leerden mijn bengels hun eerste schoollied aan : 
Jouw haar is zwart,
mijn haar is rood ..
jij zegt 'bonjour'
ik zeg 'hallo' 
ik en jij .. jij en ik ..
wij zijn anders, maar wij zijn samen blij !!  





3 opmerkingen:

  1. Allerliefste Juf Tania, je weet dat ik je graag zie... al 19 lange, lange jaren... maar ik moet nu toch melden dat je een loopje neemt met de waarheid ..
    Ik...verdwenen ?...je gevederden.. de vogelpest ?...en jij een fietswonder....? xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je ziet dat alle kleuters héél blij zijn weer op school te zijn bij jullie!
    ze hebben jullie zo tezien héél hard gemist!
    jullie zijn supergoed bezig !
    schitterende foto's van de kleuters bij de mooie zonnebloemen,schilderij !
    vriendin van de sportieve juf Tania

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk te weten dat mijn allerbeste vrienden onze belevenissen op de voet volgen !
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen