dinsdag 16 september 2014

16 september 2014

Op 10 september schreef ik volgende mail naar mijn collega's : 
Collegaatjes, 
Terwijl ik aan het uitwaaien was op de fiets naar huis toe, 
kreeg ik een grandioos idee (allé, ik vind dat toch !) 
Benieuwd wat jullie van mijn voorstel vinden ??!! 
Volgende woensdag staat de sportclub in de kijker ..
om niet steeds te denken aan voetbal, wielrennen, atletiek enz 
dacht ik aan "vergeten" of "uiterst zeldzame" sporten in the picture te plaatsen 
mét de nodige kwinkslag natuurlijk !

Voor de dames van K3 had ik Sumo-worstelen in gedachten
 Voor de peuterklas dacht ik aan watersport
 Voor K1 koos ik voor krulbollen, een typisch Meetjeslandse bezigheid
 Voor K2 vond ik de sport van mijn dromen .. de duivensport :-) 
 Juf Vera (secretariaat) word jij ons loze vissertje ??
 En Carine (buschauffeur) wordt voor één keer rally-piloot

 Laat gerust van jullie horen ! 
Ik ben benieuwd naar jullie dolenthousiaste reacties.
Laat jullie fantasie de vrije loop want ik moet nu snel op zoek naar mijn duivenmand, mijne consteur en mijn gevederd vriendje .. de simpele duif !

De reacties lieten niet lang op zich wachten :
Juf Anne : Ik breng mijn tweeloop mee om je duiven te schieten 
Juf Inge : Ik ben fan ! Ik breng de krulbol van mijn schoonvader mee
Carine (bus) : Ok, je kan op me rekenen ! 
Juf Vera : Sorry, geen loos vissertje maar ik kom wel voor jullie volksdansen

Ook benieuwd naar het compleet plaatje .. neem dan zeker morgen een kijkje op deze blog.

Een razend drukke dag op de Tandem .. 

En er is nieuws .. 
Odil de krokodil leest de sporteditie van de krant 
en is best tevreden met de selectie van bondscoach Carlo Bomans
voor het WK in Ponferrada.
"Kon ik niet beter verzinnen" mompelt Odil.
Odil is vertrekkensklaar want ja, morgen reist hij met de staf mee af naar Spanje.
Dus maken de kleuters en ik zijn koffertje reis-klaar. 
De volgende dagen lees je Odil zijn reisverslag op deze blog.

September is oogstmaand en geeft ons de meest gezonde vruchten die je maar kan bedenken.
Vandaag staat de appel op het voorplan .. en is dat niet (stout) Anneke Tiek ??? 

Over de middag trek ik een spurtje naar de plaatselijke bibliotheek.
Ik heb nog wat opzoekingswerk te verrichten .. daarover later meer .. 
en nu de zon schijnt en de kleuters naar de eetklas zijn, 
gooi ik me ook nog eens op onze bloementuin. 
Ik sta versteld .. het onkruid blijft woekeren !! 
Juf Muriël gaat haar kleutertuintje te lijf, ze gaat uitbreiden ..
Juf Anne snelt naar Delhaize en keert terug met kilo's druiven, olijven en vijgen.
Benieuwd wat ze daar mee gaat aanvangen ??!!?? 

In de namiddag volgen de activiteiten snel op ..
we maken een luisterdictee en luisteren gericht naar de opdrachtjes van de juf.
Dit vergt enige concentratie !! 


Personeelsvergadering 
+
Teamvergadering 
 

Goed nieuws : 
Eindelijk is er vervanging voor poetsvrouw Gerda ..
André is de poetsman van dienst voor de kleuterafdeling
en hij heeft talent .. hij poetst als de beste en bakt heerlijke taarten ..
Welkom André ! 
Het kleuterteam

2 opmerkingen:

  1. Juf Tania.. je 'gevederde vrienden' aten hun buikje rond in mijn wijngaard...
    leuke vrienden heb je..
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar blijft het vervolg ???.. Je bent 'in gebreke'.. xx : )

    BeantwoordenVerwijderen