donderdag 11 september 2014

11 september 2014

11 september 2014

Hier ben ik dan, terug van weggeweest .. 
ik had het deze week dan ook heel erg druk ..
ik observeerde mijn kleutertjes op hun kennen en kunnen en 
noteerde ijverig mijn observaties. 
Maar deze morgen - in alle vroegte - werd ik op het matje geroepen. 
Neen, niet door mijn directie maar door ons 'allerliefste' secretaresse, juf Vera. 
"Juf Tania, je blijft in gebreke" meldde ze me fijntjes
"Ik ben een trouwe volger van je klasblog en sinds vrijdag krijg ik niks meer te lezen"
Amai, wat een begroeting ! Dit kan tellen als goeiemorgen.
Carine, onze buschauffeur deed er nog een schepje bovenop : 
"Ik kijk elke avond vol verwachting uit naar een nieuwtje, 
maar ook op mijn pc blijft het ongewoon stil"
Dus dames .. speciaal voor jullie ..  een nieuwtje op de klasblog.
Veel plezier bij het lezen van onze belevenissen. 

Uit de kindermond :
In de peuterklas is het best fijn en gezellig en de kleintjes hebben er hun draai gevonden.
Als Thibault op een mooie, zonnige morgen aan juf Muriel vraagt : 
"Mag ik IN de zandbak ?!" antwoordt ze volmondig : "JA"
Wie had nu ook kunnen denken dat Thibault ook echt IN  de zandbak zou duiken ?!?!
Wij alvast niet .. toch was het raar opkijken als we even later de peuterklas binnen liepen .. 
Wie zat er nog in de zandbak ?? Rarara .. niet Fien .. maar onze oudste collega juf Anne.. 
Beleeft ze haar tweede jeugd ?? Nooit gezien !! 

Kleuters vertellen ook echt alles .. 
zo kreeg ik deze week een wild verhaal te horen over een papa met wilde haren 
die naar de kapper moest om die wilde haren kwijt te raken :-) Leuk ! 

En dan nog was er nog .. 
Wist je dat jonge kinderen 6 tot 9 uur per dag zitten ?
Op school maar ook thuis voor TV en computer.
Dit zetten me aan het denken .. toen ik naar huis fietste vond ik de inspiratie die ik zocht ..
maar daarover hoor je volgende woensdag meer.
Volgende week is het immers 'de week van de sportclub' en 
dan zetten we onze favoriete sport in de kijker.
Je zal versteld staan .. mijn collega's zijn alvast op de hoogte .. 
Voorlopig blijft het voor jullie nog even geheim ;-)

Straks is er nog info-avond.
De juf van je kleuter zal een uiteenzetting geven over het klasleven. 
Aan alle ouders welkom !! 
Wij starten stipt om 18.30 uur. 

 

2 opmerkingen: