vrijdag 9 mei 2014

9 mei 2014

Giro d' Italia
Op onze sportagenda staat : Start Giro d' Italia ! 
Odil is er helemaal klaar voor en trekt zijn "maglia rosa" aan. 
9 mei .. een datum die in ons (sport)geheugen gegrift staat .. 
We herdenken Wouter Weylandt  (Gentenaar) die 3 jaar geleden dodelijk ten val kwam.
Sinds die dag rijdt het rugnummer 108 niet meer mee in het peloton.

 Maar zoals steeds gaat het leven gewoon door .. 

Vandaag loopt mama Vitamientje langs en brengt sappige sinaasappelen voor de kleuters.
 Papa Freddy tekent ook present en verdeelt de meloenen in lekkere partjes.
 De juf legt de (aller-)laatste hand aan de cadeautjes voor moederdag. 
Benieuwd wat jullie van het cadeautje vinden ?!? 
Nog eventjes geduld mama's .. nog eventjes jullie nieuwsgierigheid bedwingen ..
zondag is het jullie feestdag en kunnen jullie het geschenkje uitpakken.

Uit de kindermond :
Vandaag krijgen de kleuters hun pakje voor mama mee naar huis. 
Ik raad mijn kleuters aan het cadeautje nog even te verstoppen voor mama.
"Onder je bed misschien ??" geef ik nog mee als advies.
Waarop een kleuter zegt : "Dat gaat niet want daar ligt stof :-)"  

Ook Benne is helemaal mee met het verhaal over geheimpjes bewaren ..
" .. als je 't verklapt is het geen geheim meer ,hé juf !" 
 Liam heeft  thuis zijn liedje voor mama geoefend ..
"onder de douche hoor juf, zo kan mama het niet horen"

Nico wil ook voor juf een cadeautje kopen : 
"Ik koop je een jurk .. een roze jurk .. want dat is echt voor meisjes !" 
Schattig toch !! 

Alena heeft ook een verhaal te vertellen. 
Ik heb een liedje gehoord op de bus "ik hou van u" en ja, Alena begint te zingen.
Inderdaad .. dat lied hebben we voor het grootouderfeest gebracht.
Ook Siouxie knikt instemmend .. "Ja hoor, wij kennen dat allemaal !" 
"We hebben meegezongen op de bus !"
's Middags doe ik eventjes navraag bij Carine - de buschauffeur - 
En ook hier krijg ik hetzelfde verhaal te horen : 
"Alena en Siouxie zongen  het refreintje mee, knap hoor zo'n busconcert ! " vindt Carine.

Tijdens de speeltijd loopt Diëgo mijn klasje binnen : 
"Ik ga niet lang meer leven" zegt hij triest. 
"Wat zeg jij nu ?" vraag ik geschrokken. 
Diëgo vertelt me dat hij op een andere kleuter gebotst is en dat zijn lip bloedt. 
Ik voel me al een pak beter .. gerustgesteld door dit antwoord !

Axana en Caithlyn hebben de WK-microbe te pakken. 
Ze brachten elk een WK-item mee en vragen wanneer we nu eindelijk een Braziliaans feestje gaan bouwen. 

Donart danst de start van de Giro d' Italia in 
(het filmpje volgt - dat heeft juf Annelies stiekem voor elkaar gekregen) 
Jongens, wat een jeugdig talent (Donart dan hé !! :-) )








Geen opmerkingen:

Een reactie posten