dinsdag 27 mei 2014

27 mei 2014




Vandaag heel vroeg aanwezig op school. 
De kiwi's van vorige vrijdag konden nog enkele dagen rijpen -wegens keihard- 
en vandaag zijn ze klaar voor consumptie. 
We zijn nog steeds op zoek naar extra schilouders maar die zijn blijkbaar moeilijk te vinden. 
Dus begin ik er zelf maar aan voor mijn schoolse opdracht. 
Om 10 uur smullen de kleutertjes van het Tutti Frutti project kiwi's. 
Smakelijk !!! 

TOP  SECRET  !! 
Vandaag loopt het project "Iedereen Duivel" verder. 
In het grootste geheim werken we aan één van onze duiveluitdagingen .. 
een WK-item als geschenk voor vaderdag ! 
Ook de sporteditie van de krant wordt doorgenomen : 
België - Luxemburg : 5 - 1 
Wat een monsterscore .. "We worden zeker wereldkampioen !" juichen de kleuters.

Er wordt de hele dag door hard gewerkt aan de duiveluitdagingen. 
En na onze dagtaak in de klas volgt nog een extra personeelsvergadering ... 

Uit de kindermond :
Liam mijmert : 
"Als ik later groot ben, krijg ik een koersfiets en dan word ik Tom Boonen" vertrouwt hij me toe. 
"En dan moet ik niet meer achterop de fiets van mijn zus" 
Een kleuter met duidelijke toekomstplannen !! Mooi zo !! 

Ook de collega's die thuis zitten wegens revalidatie zijn best lastig.
Juf Inge mailt me de hele dag door en ook juf Anne laat mijn mailbox bijna ontploffen. 
Dus geef ik ze beiden kleine opdrachtjes zoals .. "verzamel de spaarpunten uit het Laatste Nieuws"
Hiermee kan ik, mits betaling van één euro een WK-item aankopen.
Deze week gaan we voor een Belgische "Drapeau" 
Eventjes stilte aan de andere kant .. en dan plots alweer een mail .. van juf Anne .. 
"Zit nu al uur bonnekes te knippen - 't is gelijk oorlog .. rantsoeneringsbonnen .. 
Ik knip mijn vingers er bijna af. 
En ik knip langs een lat om recht te knippen .. geen half werk voor jou"
Verschrikkelijk lastig .. twee collega's met een overschot aan tijd  :-)








3 opmerkingen:

  1. Jufke Tania, de opdrachten die je me geeft, kun je moeilijk KLEIN noemen... het is een hele dagtaak, wat zeg ik...ik ben een week zoet... !! xxxx ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het enige wat ik kan doen als ik met mijn voet omhoog moet zitten, is mailen. Wat moet ik anders? Dat 'lastig vallen' betekent wel dat ik jullie vreselijk mis, ook mijn kleutertjes.
    Gelukkig is de blog er nog om alles 'op de voet' te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha, leuke woordspeling 'op de voet volgen'

    BeantwoordenVerwijderen