dinsdag 13 mei 2014

13 mei 2014

Het is echt mijn dag niet vandaag .. 
Bij het binnenlopen van mijn klasje sta ik met mijn voeten in het water. 
Mijn gordijnen hangen er kletsnat bij. 
Het regenwater van voorbije nacht heeft zich (alweer) een weg naar binnen gezocht. 
Geert de klusjesman wordt in allerijl opgetrommeld om de goten vrij te maken.
 "Probleem opgelost" laat hij weten. Ik hoop het .. 
 vroeg of laat breng ik toch eens mijn zwemvliezen mee naar school 
al is het maar om de waterplas die op de speelplaats staat tijdens regendagen te bedwingen.

De dag begint met een luisterverhaal. Dit vinden de kleuters super ! 
Telkens wordt een verhaal verteld door een verteller. 
En de verhalen ?? Die hoorden we al eens in de loop van het schooljaar.
Toen was het juf die de verhalen bracht. Meteen wordt het geheugen op de proef gesteld.
En ja hoor, hier en daar gaat een lichtje branden .. enige vorm van herkenning is merkbaar. 

Er wordt druk verder gewerkt aan onze opdrachtenbundel .. 
met véél plezier en enige ernst worden de taken één voor één afgelegd .. 
al zit er hier en daar eentje te puffen ..
anderen worstelen met zoveel blaadjes .. 
Pfff ..een voorproefje van de derde kleuterklas. 

Kort voor de middag hebben we nog een kwartiertje 'resttijd'
Dus houden we een leuke praatronde met "leuke weetjes"
Caithlyn A. weet me te vertellen dat mijn vriend gewonnen heeft bij het fietsen.
De naam weet ze niet precies meer, maar het lijkt zowaar op Cavendish. 

Ook de Giro volgt ze op de voet .. maar ja, wat wil je als je roots in het zonnige Italië liggen. 
Ook ik heb nog een leuk weetje .. iets over een uitstap ..
Kythana weet het : "Wij gaan op rijschool !" 
Voor onze lezers, een correcte vertaling : "Wij gaan op schoolreis" 
Caithlyn A. is geprikkeld door dit nieuwtje .. 
"Gaan we naar Brazilië, naar de Rode Duivels ??"
Ze gaat nog net niet juichen ! "Ik heb al sambaballen !"
Ik moet haar teleurstellen : "Onze bus kan niet vliegen en een 
GO-vliegtuig hebben we niet"
"Neen ??" vraagt ze. 

Ik beloof wel Brazilië een stukje dichter naar school te brengen in een volgend 
project "iedereen duivel"

De WK-chocolaatjes zijn inmiddels geleverd. 
 Er rest mij alleen nog een "dank-je-wel"-sticker te kleven. 
Iedereen krijgt vandaag zijn bestelling mee naar huis. 
Er resten ons nog 20 zakjes  - wie zijn bestelling nog niet binnen bracht .. 
haast je want op is op !!

  We hebben het voor elkaar .. de WK-selectie is een feit .. 
Doelmannen : 
Thibaut Courtois (Atletico Madrid) 
Simon Mignolet (Liverpool) 
Koen Casteels (Hoffenheim) 
Silvio Proto (Anderlecht) 

Verdedigers : 
Toby Alderweireld (Atletico Madrid) 
Anthony Vanden Borre (Anderlecht) 
Laurent Ciman (Standard)
Jan Vertonghen (Tottenham) 
Vincent Kompany ( Manchester City) 
Daniel Van Buyten (Bayern München) 
Thomas Vermaelen (Arsenal) 
Nicolas Lombaerts (Zenit Sint-Petersburg)
 
Middenvelders  : 
Axel Witsel (Zenit Sint-Petersburg)
Steven Defour (Porto) 
Marouane Fellaini (Manchester United) 
Nacer Chadli (Tottenham) 
Moussa Dembélé (Tottenham)

Aanvallers : 
Kevin De Bruyne (Wolfsburg) 
Dries Mertens (Napoli)
Adnan Januzaj (Chelsea) 
Eden Hazard (Chelsea) 
Kevin Mirallas (Everton) 
Romelu Lukaku (Everton) 
Divock Origi (Lille) 

Ook de kleuterjuffen hadden een ploeg samengesteld voor het WK en geloof me 
Marc Wilmots heeft ons lijstje waarschijnlijk ergens kunnen onderscheppen.  ;-) 
 En juf Kelly ?? Wel, die zag in haar glazen bol winst voor de Rode Duivels .. 

1 opmerking: