vrijdag 23 mei 2014

23 mei 2014


De laatste schooldag van de week .. ik heb poorttoezicht ..
Ik had gehoopt op een rustige morgen maar dat is buiten Dinozzo gerekend.
Hij heeft een toeter mee, zo eentje waar je de hele buurt mee opschrikt. 
"Voor het Duivelsfeestje" lacht hij. 

Vrijdag .. fruitdag .. 
Vandaag geen schilouder .. en de juffen hebben het veel te druk om al dat fruit te verwerken. 
Dus doen wij een oproep : wie wordt reserve-schilouder van de kleuterafdeling ?? 

Mama Vitamientje heeft één van haar dochters terug naar de kleuterschool gestuurd. 
Alia, oud-leerlinge van me, brengt ons twee grote zakken appels. 
Mijn Jana heeft een goed opmerkingsvermogen  : 
"Dat zijn appeltjes van de Rode Duivels" zegt ze als ze de driekleur op de zakken ziet staan. 
Flink zo ! Jij was alvast bij de les !
Omstreeks  10.20 uur hebben we bezoek - de leerlingen van de leefschool 
komen elk jaar een observatiemoment uitvoeren in de klas en dit onder toezicht van 
mevrouw Van Moorhem.
Mijn kleuters zetten alvast hun beste beentje voor.
 Tijdens de speeltijd toont juf Kelly zich van haar sportiefste kant. 
Zij wil oefenen in het schieten op doel. 
Bij de eerste poging loopt het mis en schiet ze het doel (sorry ; de bal) op het dak !!! 
Stel je voor !! 
Gisteren kregen alle kleuters van mijn klasje een brief 
om de haren grondig te controleren op 'kriebelbeestjes'
Sommige mama's zijn blijkbaar ijverig op zoek geweest en noteerden dit in het heen-en-weerschrift. 
Bij de nacontrole vandaag konden we nog enkele 'kriebelbeestjes' vatten. 
Maandag a.s. is er opnieuw controle en hopelijk zijn we nu van die vervelende "gasten" af !

 De schooldag loopt ten einde. 
De kleuters staan klaar om naar huis te gaan - in hun boekentas hebben ze het resultaat bij van het medisch schooltoezicht  van voorbije dinsdag - 
Vooraleer Diëgo de bus opstapt heeft hij nog een kleine mededeling voor me. 
"Ik maak aardbeientaart met slagroom"
Laat dat nu werkelijk mijn lievelingstaart zijn .. ik kom eraan Diëgo !!


He's got the moves .. 
Donart viert de start van de Giro d' Italia



Geen opmerkingen:

Een reactie posten