donderdag 22 mei 2014

22 mei 2014


We zijn er bijna doorheen .. door onze observatieweken.
De opdrachtjes zijn, op enkele na, volledig klaar - 
De kennis werd getest alsook de vaardigheden van je kleuter. 
Ook de taalkennis, wiskundig inzicht en de motorische ontwikkeling werden onder de loep genomen. 
Het resultaat bespreken we op het allerlaatste oudercontact van dit schooljaar (24 juni) 

Intussen werkt het kleuterteam ijverig aan het "Iedereen duivel" - project; 
Het wordt een mega-festijn dat is zeker..
Maandag stappen ook de kleuters mee in dit project.
Over de middag gaan juf Kelly en ik op zoek naar een verrassing voor de kleuters.
Gezocht en gevonden !!! 

Wat het is, houden we nog eventjes geheim. 
Maar de verrassing zal groot zijn .. ben benieuwd om de snoetjes van onze kleuters te zien
 en hun reactie !!

Juf Muriel ijlt .. ze heeft verkiezingskoorts .. 
Ze mompelt iets van W. Martens ?! 
Sorry juf Muriel, maar ik ben zeker dat die niet meer op de verkiezingslijst staat anno 2014. 
Uitkijken naar een andere kandidaat dan maar :-) 
Juf Annelies heeft dan weer haar dagje niet .. alles loopt verkeerd en
juf Kelly loopt te sakkeren tijdens haar toezicht ..
 "Wat hebben die kleuters toch ?" 
Al best dat ze niet in een bos staat of alle bomen waren omgezaagd bedenk ik nog. 
Wat ik vandaag te horen krijg, is een les techniek op zich ! Zagen op maat ! :-)
"Troost je, elk jaar op het einde van het schooljaar worden de kleuters nukkig" zeg ik. 
Ik kan het weten, want ik maak dit nu al voor de 25ste keer mee.  
Het lijkt of er een tornado op komst is ..
de kleuters zijn ontzettend wild en verdragen vandaag niks van elkaar .. 
Morgen beter (hoop ik toch !)
Komaan jufkes, de eindmeet is in zicht !! 
Ik beloof het jullie, het worden nog fantastische weken ! 

Goed nieuws vanuit de Giro .. 
 De maglia rosa is in het kamp van Omega Pharma Quick Step. 
Ze reden een dijk van een tijdrit, liefst 4 renners eindigden in de top 10. 
Rigoberto Uran Uran is nu leider in het klassement .. wat een talent ! 
Nog een aardig weetje : Rigoberto is jarig op 26 januari .. hoe kan het ook anders :-)

Uit de kindermond :
Diëgo volgt de ronde van Italië op de voet, zo blijkt uit zijn verhalen.
"Juf, de winnaar van de ronde van Italië draagt hetzelfde truitje als Odil" vertelt Diëgo. 
Gelijk heeft hij .. Odil draagt sinds de start van de Giro een eigen roze creatie.
Goed opgemerkt Diëgo !

Mededeling : 
Op 19 juni is er Eeklo jaarmarkt. Die dag worden er geen maaltijden geserveerd in de refter. 
Alle kleuters brengen bijgevolg hun lunchpakket + drankje mee naar school. 
Wij gaan gezellig op pic-nic.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten