maandag 26 mei 2014

26 mei 2014

Een nieuwe werkweek .. een nieuw project .. 
Op een wel heel vroeg uur rinkelt mijn telefoon - dit voorspelt niks goeds ! 
Het is juf Inge.
 Tijdens haar verblijf in Duitsland heeft ze haar voet verzwikt tijdens een bezoek aan een grot.
"Wie bezoekt nu ook een grot ?" wil ik van haar weten.
Als een volleerd voetballer steekt ze een klaagzang af : 
"Ik verrek van de pijn, mijn voet is niet om aan te zien (gezwollen) en ik kan er niet op staan !" 
"Ik kan niet komen werken" voegt ze er zachtjes aan toe. 
"Voetballen zal al helemaal niet lukken !" pruilt ze. 
Maar ik heb de oplossing .. nu Juf Anne en juf Inge buiten strijd zijn, 
kunnen ze toch gewoonweg komen supporteren ?! 
Ook juf Anne wil hier haar zegje in :
 "Ik kom alleen als ik op de eretribune kan en 
daarna een hapje kan eten in de loge"
OK, ik zwicht !
 Ik maak hot-dogs klaar ! 
Iedereen vindt dat toch tenslotte lekker  :-) 
Na deze (veeleisende) berichten heb ik nood aan frisse lucht. 
Ik bewonder mijn bloementuin en geniet ten volle van mijn bloemen.
Niet voor lang want vandaag loopt de verificateur langs en zij komt 'kinderkopjes' tellen.
  Gelukkig kan ik om 10 uur vrij ademen en ik maak een wandeling tussen het groen. 
Hier en daar bespeur ik een onkruidje .. dus wieden maar ! 

 Vandaag start een nieuw project : Iedereen duiveltje !! 
De sfeer zit er goed in .. da's duidelijk !
 Jules, de klaspop van K1 is klaar voor het WK-gebeuren
Odil, de klaspop van K2 heeft zijn maglia rosa van de Giro ingeruild voor een tri-colore versie. 
Twee in één, want deze week begint ook de Ronde van België (wielerwedstrijd) en 
kan Odil alvast oefenen als supporter voor de Rode Duivels.
  En er is meer .. 
met de winst van de WK chocolaatjes konden we voor de kleuterafdeling twee doelen aankopen. 
Goed voor vele uurtjes voetbalplezier ! 
 Dank je wel aan allen die ons steunden.
1000 x dank lieve supporters ! 
 Uitpakken ..
 .. en aanpakken ..
 Plannetje ontcijferen ..
 en samen aan de slag !
 Wat volgt is een lesje techniek !!!
 Na heel wat overleg, meten en passen lukt het mijn kleuters om het doel in elkaar te zetten
 De meisjes ontwarren het net ..
 Het net aan het doel rijgen ..
 .. en dan .. dé afwerking ..
Klaar om het doel in te trappen ..
 De jongens van K3 sluiten een pact .. samen gaan ze voor winst !
Ali is doelman van dienst, dé Thibo Courtois van het Tandem-Duivel-Team ! 
 Na het fluitsignaal wordt de aftrap gegeven ..
 .. alle kanten van het veld worden bespeeld ..
 Yari en Killian zijn de twee spitsen van het elftal !
En Ali houdt de bal uit doel .. fantastisch !! 
Ook vrouwenvoetbal is "in" 
De meisjes spelen hun eigen spel, op geheel eigen wijze. 
Kato is in het meisjes-elftal de keeper van dienst. 
Ze delegeert perfect haar team : verder, dichter, wat meer naar daar enz. 
En wordt de bal op doel getrapt .. dan knielt ze sierlijk om de bal op te vangen. 
Mooi om te zien. 
 Na mijn middagtoezicht in de refter, breng ik wat sfeer in de speelzaal.
Ontelbare keren de ladder op en af .. 
Juf Annelies vindt het alvast mooi ! 
En die mooie Belgische vlag mochten we lenen van Carine (onze busbegeleidster) Dank je !
 Mijn duiveltjes .. Donart en Liam mét vlag
 Caithlyn is klaar voor de vlucht naar Brazilië
 Nico gaat nog even bijtanken na een dag vol sport en spel. 
Matteo kijkt geboeid toe ..
 De meisjes .. Kayla, Jana en Siouxie .. klaar voor de aftrap van het WK-voetbalfeest !
 Viyana, Alena en Dinozzo .. zin in een duivels feestje ??
 Caitlin en Shirley .. hevige supporters van de Rode Duivels
Diëgo, Axana en Kythana vinden het project nu al fantastisch  .. 
Wacht maar kleine duiveltjes van me .. er staat nog heel wat op mijn agenda. 
Het worden fantastische weken en nu maar hopen dat ook de Rode Duivels hun beste beentje voorzetten (..net als juf) 
 







4 opmerkingen:

  1. Ik volg alles vanop de eerste rij vanuit mijn zetel. Wat een geluk dat er zoiets bestaat als 'een blog'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook... maar ik zal ALWEER naar dr Brughada moeten vrees ik... , ik lees daar van de vlag van Carintje... Wel, wel, is mijn reuzevlag weer niet goed genoeg toch... :( xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog vergeten.... ! Juf Inge en ik heb een telefoontje gepleegd.. een lang telefoongesprek en we zijn tot het besluit gekomen dat wij MET honneurs willen worden ontvangen als VIP in de LOGE ... MET drank (geen bier,maar wel Champagne Grand Cru) enne de hotdogs mag je voor ons achterwege laten... de champagne is genoeg !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sorry, de "werkende klasse" heeft geen tijd om jullie (juf Anne en juf Inge) op jullie wenken te bedienen.
    Iemand moet het onderwijs toch draaiende houden ??!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen