vrijdag 16 mei 2014

15 mei 2014

Ook vandaag is het heerlijk fietsweer dus krijgt mijn auto een extra dagje vrij. 
Mijn conditie vaart er wel bij .. en ook vandaag zijn nog meer kleuters met hun fiets naar school gefietst. Bravo ! 

Vrijdag .. Fruitdag .. 
Vandaag eten we 'snoep'tomaatjes.
Nico neemt een "proevertje" maar die blik zegt genoeg ..
"Tomaatjes zijn niet gezond voor mij" voegt hij er nog aan toe.
Ook mama vitamientje is er. Deze keer heeft ze lekkere peren meegebracht voor onze bengels.
 Ook vandaag wordt er flink doorgewerkt aan de opdrachtjes ..
 Opperste concentratie in de tweede kleuterklas
 Er wordt intens geoefend op cijferherkenning en tellen .. kan nuttig zijn voor later !
 De zon maakt overuren en lokt ons naar buiten.
Na een schoolweek hersentraining duiken we de vrije natuur in. 
 We oogsten onze eerste (zelf)gekweekte groentjes  en komen tot het besluit dat die vol ongedierte zit.
Jammer, .. zelfs na 3 keer spoelen zijn die beestjes er niet uit te krijgen.
Ook onze bloementuin moet hoogdringend gewied worden.
Met een kniekussen (rugsparend) ga ik samen met de kleuters aan de slag ..
een container vol groenafval .. en we zitten nog maar half weg. 
Mauro (K1) helpt waar hij kan maar oeps ..
 zie ik daar mijn bloembollen liggen in de groencontainer ?? 
Thibo (K3) veegt alles netjes bij elkaar - ambities voor een job bij de groenafdeling ? 
De lavendel groeit fleurig en de eerste klaprozen staan te pronken in de tuin en de irissen bloeien in stijl. Prachtig ! 
De boshyacinten en lelietje-van-dale hebben het gehad maar tijdens het wieden ontdekken de kleuters nieuwe plantjes en grappige bodemdieren die zich een veilig plekje opzoeken. 
Volgende week werken we gezellig verder en harken we de aarde netjes glad. 
Heerlijk .. samen tuinieren !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten