donderdag 9 juni 2022

8 juni 2022

 Waterpret voor de allerkleinsten

maar deze keer valt het feest letterlijk in het water. 

Ook de watertank aan het fietshuis raakt aardig gevuld maar wat wil je na een regenweekend. 
Op 1 weekend tijd is de tank gevuld van leeg tot bijna vol.. nog nooit meegemaakt. 

Gisteren bij het afsluiten van de schooldag las ik dit verhaal voor. 
Jude weet perfect de samenvatting te brengen in zijn tekening. 
De tekst heeft hij flink gememoriseerd, meer zelfs.. er kwam zelfs een uitbreiding 😉
.. want ja juf, de planeten zijn nog verder dan de maan hé ! 

Observatietijd voor de K2-tjes..


Speeltijd voor de jongste kleuters ..


en even later .. jawel, observatietijd voor de K1-tjes ..
en zo is de cirkel weer rond. 


9 dagen lang hebben we afgeteld naar het Waterfeest ! 
Elke dag leerden we een figuurtje uit het grote waterverhaal kennen.
Benieuwd welk programma morgen op ons wacht. 



Het is woensdag en er wacht me een ferme to do-lijst.

Zondag is het immers vaderdag en alles moet klaar.

Dus blijf ik op school tot 18.59 uur precies en dan trek ik er ook maar de stekker uit. 

Alles is bijna klaar ! 


It's deviltime ! 

En nu maar hopen dat ze weten te scoren want de wedstrijd tegen Nederland was een opdoffer. 

Ik heb meester Ken al verwittigd :

Als de Rode duivels hun match verliezen; ben ik morgen niet op school. 😅

Gelukkig voor de Tandem winnen de Rode duivels hun match met 6 - 1 van Polen.. schitterend.

Ik kom met opgeheven hoofd naar de klas morgen ! 


Uit de kindermond : 

De directeur (meneer De Baere)  is er - de kleuters hebben zijn auto gespot. 

Wil hij weten wie er op school is ? vraagt Léon.

Zou best kunnen ! antwoord ik. 

Al een heel schooljaar lang geef ik de aanwezigheden in via mijn smartphone

met de vermelding 'de directeur wil weten wie er vandaag op school is'- vandaar de reactie vermoed ik.

Shanaya kijkt bedenkelijk : Ja zeg, ik ben er hoor vandaag ! 

😂


Geen opmerkingen:

Een reactie posten