dinsdag 14 juni 2022

14 juni 2022

 

Ontbijt in de Tandem ! 

Na de fantastisch, leuke schoolreis van gisteren, 

wacht ons vandaag een luxe-ontbijt-buffet. 

Al sinds de start van mijn schoolloopbaan op de Tandem 

dragen deze mensen ons een warm 💖toe.

Vandaag zorgen zij met hun tweetjes voor een ontbijt voor onze kleuters.

Ongezien, .. een prachtig ontbijtbuffet ! 

Sandwiches, brood, 

kaas, gekookte eieren, 

cornflakes, een stuk watermeloen, chocolade, 

yoghurt, fruitsap, melk .. 

Alles is aanwezig om er een gezellig ontbijt van te maken. 




Mijn kleuters schuiven heel graag een stoeltje bij.
Gezelligheid troef in de Tandem. 


Conor zorgt voor een muzikale noot en trommelt vrolijk op zijn bord.

.. en deze twee zetten een dansje in.. 
Het is duidelijk : Hier wordt feest gevierd ! 
Ruim twee uur tafelen we .. genietend van zoveel keuze, zoveel lekkers ! 




















Dank je wel .. 
wij, juffen weten hoeveel tijd er steekt in het organiseren van een feestje
en de kleuters genieten telkens opnieuw van elk feestje dat ze voorgeschoteld krijgen. 
We zien jullie graag terug op vrijdag 
want ook dan tekenen wij, samen met onze kleuters, 
present op het trouwfeest van jullie jongste dochter. 
Gefeliciteerd van ons allen ! 

Tijdens de middagpauze controleer ik de schriftjes. 
Velen tekenden reeds in voor het frietjesfeest van 23 juni.
Meteen stop ik een nieuw briefje in het contactschrift 
- de klasfoto is er en kan besteld worden ..
altijd een leuke herinnering. 

Tijdens mijn pauze hoor ik een stemmetje 
Kijk juf Tania, ik heb veel bloemen voor je geplukt.
Jude maakt er een apart kunstwerkje van .. dank je, lieve pruts. 💖


Ook vandaag schijnt de zon, dus lassen we een extra  smeerbeurt in. 

Wie zonnecrème in de schooltas zitten heeft, kan smeren. 

Daar gaan we .. en de volgende dagen krijgen we nog meer van dat 😏



In de namiddag is er LO met juf Joke. 

Ik trek mijn schort aan en begin met een deeg voor wafeltjes. 

Morgennamiddag kan de wafelenbak beginnen

 en op Eeklo jaarmarkt wordt  dit lekkers op de markt uitgedeeld.

Juf Kelly, juf Joke en ik blijven op de Tandem en 

zorgen die dag voor heel veel waterpret én een lekker hapje voor elke kleuter. 

Het wordt een zomerse dag en dan kunnen we wel wat afkoeling gebruiken. 

Zorgen jullie voor een pakket droge kledij en een badhanddoek -

graag de zwemtas naamtekenen. 



Na school neem ik plaats  aan mijn pc. 

Ik moet de overgangsgesprekken (20 juni) voorbereiden voor 21 kleuters.

Vandaag begin ik met de K2-tjes.. morgen hoop ik de K1-tjes te kunnen ingeven.

Een flinke brok administratie dus..

net nu de match Polen - België gespeeld wordt.

Geen tijd om de match te volgen maar het doelpunt van Batshuayi

 heb ik even in herhaling kunnen bekijken.

Terwijl ik de klasblog schrijf, is de wedstrijd afgelopen (22.40 uur).

 0 - 1 staat op het scorebord.

 Een mager resultaat vind ik 

maar we hebben gewonnen en dat is wat telt. 

Ik kan tevreden uitloggen .. 

op naar morgen, naar een nieuwe dag op de Tandem. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten