donderdag 16 juni 2022

16 juni 2022

 

Eeklo jaarmarkt !   Een echte Eeklose traditie !

Eindelijk mag het weer, na corona .. zonder beperkingen.

En ook de zon is van de partij 


 


Zij zijn klaar voor de jaarmarkt
.. wij zijn klaar voor een dag zomerpret in de Tandem ! 

 

Eén voor één sijpelen de kleuters binnen, gepakt en gezakt,

een extra handdoek, een pakket droge kleding, zonnecrème, een pet .. 

Iedereen kiest een plekje waar hij/zij de spulletjes klaarlegt voor later. 

 Daarna volgt een routinecontrole - heeft iedereen een picknick bij mét gekoelde drank ? 

Net zoals in de luchthaven worden de rugzakken één voor één gecontroleerd.  












 

Juf verzamelt de zonnecrèmes én de kleuters 
en dan gaan we smeren, een flinke laag zonnecrème 
want de zon maakt overuren.  

 


We maken het best gezellig op school.
Bij gezelligheid hoort spelen én eten, 
dus zorgen wij voor lekkere hapjes - de koelkast wordt geplunderd 😁 
Een kleurrijk zomerbuffet en gekoelde drankjes .. Zo lekker !!

















Juf Kelly vult de ploeterbaden en dan gaan we spelen. 
De buikjes zijn gevuld .. klaar voor actie .. de Tandem-zomerfeesten gaan van start.
Het wordt een kletsnatte editie 😁😁😁maar plezier hebben we ! 
Dit is genieten ! 
 

 
 
















 
 Gekke juf .. wat doe je toch ?? 
De kleuters begrijpen er niks van .. dus verklaar ik mijn actie :
Ik voelde een zeer plaatselijke regenbui 😉
Weet je het dan niet meer, juf Tania ? Dit zijn de Tandem-zomerfeesten !




 
 
 

De kleuters zijn in een mum van tijd droog dankzij de zon. 
Een volgende smeerbeurt dient zich aan,
de dekens worden gespreid en dan is het picknicktijd in de schaduw van de boom,
lekker koel .. lekker fris ..











Omstreeks één uur zijn de collega's terug en ook zij zoeken even verkoeling ..
 .. terwijl de kleinsten genieten van een middagdutje.
Spelen is best vermoeiend 😉
 

De collega's kregen een heel belangrijke opdracht van mij mee nl
Breng de rospot veilig naar het bankkantoor ! 
 
Wekenlang hebben de leerlingen van de Tandem en Droomschip centen verzameld 
voor Kom op tegen Kanker. 
Vandaag kunnen we vol trots € 250.26 overhandigen.
Dat hebben jullie samen fantastisch gedaan.  
 




 
Omdat er vandaag geen doorgaand verkeer is in het centrum van Eeklo,
spring ik gezwind de fiets op.
Ik heb de straat enkel voor mijzelf .. leuk ! 
 Deze voormiddag was er de jaarmarkt, na school wordt een wielerwedstrijd gereden. 
Ik dol wat met mijn kleuters en grap :
Als jullie straks op de kermis zijn (ja, ja het is kermis in Eeklo) 
moet je goed kijken want ik fiets ook mee. 
Ja juf, .. en als je wint, steek dan je beide handen omhoog zegt Jude 😁
Doe ik, Jude !  

Nooit gedacht dat iemand mijn grap ernstig zou nemen  
en om 16.29 uur loopt deze foto binnen met volgend bericht :
Waar ben je nu juf ? Ze zijn al begonnen ! 😂😂😂
Zallliiigggg toch ?! 
 
Liv toch .. ik ben zo snel voorbij geflitst dat je me niet gezien hebt 😁
 
 En ja, de trofee is binnen.  
Ik kreeg een bidon toegestopt, eentje uit de Baloise Belgium Tour.
En de bloemen heb ik ook gewonnen 😉 
Straffe juf hé ?! 😄
Eventjes een dag zomerpret in de Tandem, 
dan de fiets op, kilometers malen én winnen ! 
Dat is mijn plagerijtje voor morgen.

 


2 opmerkingen:

  1. Zalig toch ! Dat is pas echt genieten! zowel voor de kleuters als voor de juffen! prachtig om jullie bezig te zien.
    De kleuters beleven een héél mooie tijd.
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig toch ! de kleuters beleven een zalige tijd met zo een zotte juf !

    BeantwoordenVerwijderen