dinsdag 21 juni 2022

21 juni 2022

 De kleuters zijn toe aan een heerlijke, ontspannende, zomerse vakantie. 

Maar voor het zover is, hebben we nog één groot project te verwezenlijken. 

We pakken onze koffers, 

verzamelen nog een aantal mooie herinneringen om 

op 1 juli werkelijk de vakantie te omarmen. 

 

De oudste kleuters zwaaien we uit. Zij gaan vandaag op schoolreis.

De thuisblijvers hebben nog enkele opdrachten af te werken. 

We knippen, kleven, kleuren, passen een aparte schildertechniek toe,..

voegen vervolgens nog een foto toe..

de juf zorgt nog voor een 'presentje' als afscheid en 

de kleuters nemen de koffer mee de vakantie in. 


Tip : Gooi de koffer niet zomaar in een hoekje

 maar verzamel er de mooiste zomerherinneringen in

en breng de koffer per 1 september mee naar de klas 

- zo heeft je kleuter meteen nieuwtjes te vertellen.


O ja, al lonkt de vakantie, er wordt nog ijverig en met veel plezier gewerkt aan dit project.

















Nu de oudste kleuters op schoolreis zijn, hebben we de kleutertuin voor ons alleen.
Heerlijk, zoveel speelruimte.
De  juf vond nog een verborgen voorraad pepernoten - knabbelen maar. 

Spelen, fietsen, glijden, lopen,klimmen, tuimelen ..
 of gewoon gezellig bijkletsen zomaar zittend op de speelplaats. 
Gezellig !
Ik zie enkel genietende kleuters maar ook stoffige kleuters 😁
En ook mijn bloementuin laat zich van zijn mooiste kant zien.




 
En Jude kent de zwakheden van zijn juf .. bloemen.
Hij bezorgt me elke dag een boeket verse (onkruid)bloemen, mijn kleine bloemenleverancier. 
🌻🌻🌻



Naast bloemen ben ik ook nog eens gek op prentenboeken. 
Elke dag lees ik voor uit een prentenboek, passend bij het lopende thema.
Deze keer gaat het verhaal over 'Kapitein Bleekscheet', een slappe piraat 
tot hij van een slappe piraat verandert in een verschrikkelijke piraat.
Ik ga zo op in het voorlezen en het piraatje spelen 
dat Edmond zich een bult schrikt en roept : Holy guacamole ! 😂
Edmond toch !
 
Beste ouders,
Kijken jullie ook eens naar de verzameling verloren spullen ? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten