vrijdag 10 juni 2022

12 juni 2022

 

Aan alle papa's, fijne vaderdag !

Hopelijk zijn jullie tevreden met jullie cadeautje. 

(Een kaart met portret en papa's weerstation) 




















Het weerstation in opbouw !

Werkwijze : stenen verzamelen - primer aanbrengen - steen inkleuren met acrylverf - 
laagje vernis aanbrengen - inpakken - handleiding 'papa's weerstation' opmaken, kopiรซren ..
en dat allemaal voor een Kei-toffe papa ! 



















Wist-je-datje : 
Wist je dat dit het enige weerstation is dat altijd een correcte weersvoorspelling geeft ? ๐Ÿ˜‰



Actualiteit in de kleuterklas 

(Klik op dit filmpje en geniet) 


De Britse koningin zit 70 jaar op de troon en viert feest.

Beertje Paddington wordt uitgenodigd op de "Afternoon tea"

.. heel opmerkelijk .. 

en deze ontmoeting laat ik zien aan mijn kleuters. 

Hilariteit alom als blijkt dat Paddington zijn boterhammen bewaart in zijn hoed,

maar even opmerkelijk is dat de koningin haar boterhammen bewaart in haar handtas. 

Liv kan het niet geloven : 

Weet de koningin dan niet dat ze haar boterhammen in een brooddoos moet stoppen ? ๐Ÿ˜

vraagt ze. 

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik niet weet of de koningin een brooddoos heeft. 

Tenslotte werkt ze altijd van thuis uit, vanuit haar 'Home office'

Maar de kleuters willen meer weten : 

Wat doet ze als ze werkt ?

Even nadenken

 .. ze leert zwaaien als een royal, leert tafelmanieren, 

volgt de etiquette, ontvangt bloemen als ze op uitstap gaat,

ontvangt mensen op het paleis, geeft feesten  

en zet onder wetten haar naam.. daarom is ze nu eenmaal koningin. 

En gaat ze soms ook naar zee ?? vraagt Rafaelle. ๐Ÿ˜

Het is duidelijk, Rafaelle denkt aan maandag 13 juni 

maar of we de koningin zullen ontmoeten, is nog de vraag. ๐Ÿ˜‚ 

Wie weet ! 

Dan deel ik mijn boterhammen met haar ! zegt Jude. ๐Ÿ’–

Geen opmerkingen:

Een reactie posten