woensdag 1 juni 2022

1 juni 2022

 

Het wordt een uitermate rustige dag in de kleutertuin.


 

Juf Muriel en juf Cheyenne brengen een bezoek aan de brandweer. 

 De oudste kleuters zijn druk in de weer met uitvindingen bedenken.
Hopelijk vergeten ze geen patent te nemen op hun uitvinding.

En mijn klasje stort zich op een cadeautje voor papa. 

Wat het wordt, proberen we nog even geheim te houden.

Maar kleuters en geheimen bewaren, blijkt niet zo'n goede combinatie. 

In elk geval - deel 1 is zo goed als klaar.

Deel 2 is nog 'under construction'

 Deze namiddag ga ik op zoek naar het nodige basismateriaal .. mooie stenen dus ..

niet té groot en niet té klein 😁

Een mens komt wat tegen op zijn weg. 

En eerlijk, ik wist niet dat er zo veel verschillende soorten stenen te vinden zijn..

van kiezels tot keien, van stenen tot kasseien. 

Stenen met hopen .. maar té groot én té zwaar. 

50 meter verder, nog meer kasseien .. maar nog steeds té groot én té zwaar.


 Dus ga ik verder op zoek !

Een kijkje nemen langs de waterkant.

Vlaanderen is de Ardennen niet, noppes .. geen stenen te vinden, zelfs geen kiezeltje

maar wel brandnetels en dat heb ik gevoeld - goed voor de bloedsomloop, zegt men 😏

Op naar het bos - wie weet .. 

maar ook hier is er geen losliggende kei/steen te vinden. 

Jammer ! 


Niet gevonden wat ik zocht .. en de tijd dringt ! 

21 stenen bij elkaar sprokkelen, blijkt dan toch niet zo eenvoudig maar 

HET  KOMT  GOED

  .. with a little help from a little friend... dank je wel ! 💖




AANDACHT  .. BELANGRIJK  BERICHT .. 

Morgen komt de schoolfotograaf langs om een klasfoto te maken.

Iedereen op post graag ! 

Wij willen niemand missen op dé foto van het jaar !

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten