woensdag 9 oktober 2019

9 oktober 2019

Er hangt een gezonde spanning in de kleutertuin.
Hoogstwaarschijnlijk heeft het filmfestival er iets mee te maken. 
Vandaag zijn wij dé eregasten op de rode loper. 
Iedereen is ruim op tijd ! 
Ik verzamel mijn troepen en tel mijn aantal kleuters .. 19 in totaal. 
Ook juf Kelly (K3) en juf Ilse (K2/3) staan te drummen voor vertrek. 
Samen gaan we op stap met 49 kleuters en 3 juffen, een hele onderneming.

Mijn gelanceerde oproep werpt vruchten af..iedereen is piekfijn in orde vandaag. 
Marie toont haar mooie schoenen, speciaal voor het filmfestival, juf. 
Emiel heeft zijn haar in de plooi gelegd met 'gel'
Imaya heeft dan weer haar 'glitterschoenen' aan.
O wat zien ze er allemaal knap uit vandaag 😉
En jij juf ? 
Als ik mijn jas uittrek zien ze mijn filmfestival-outfit, 
een trui met 3 glitterstrikjes op de rug. Mooi zo, juf ! 
Lize merkt zelfs op dat ik vandaag hakjes draag.😊

De reis begint .. op naar mijn geliefde Gent ! 
Emmy houdt me gezelschap op de bus.
De weg naar Gent is lang, hééééél lang ! 
De wegen zitten toe, het is dan ook een werkdag. 
Ook een tractor met mestkar rijdt richting Gent.
Zijn er dan toch velden in de stad ?? 
Gelukkig maar neemt de tractor een afslag, die zijn we kwijt !



















Fantastisch, wat een ruime rode loper.
Sommigen krijgen meteen sterallures.






 We nemen plaats in de voorbehouden 'seats'
en de juffen verwennen de kleuters met een snoepje en wat koekjes.



















De lichten doven, de film begint.
Even later voel ik een kleine hand op mijn arm. 
En bij elk spannend moment knijpt de hand in mijn arm. 
Gelukkig heb ik mijn klein lampje bij, zo hoeft niemand schrik te hebben. 
























Na de film vatten we de terugreis aan, richting Eeklo. 
Iedereen klikvast ? 
Neen, hier en daar kan er eentje hulp gebruiken. 
Onverwachts zet de bus zich in beweging en ik beland op enkele kleuters.
Juf toch ! 

Voelt er iemand een 'hongertje' opkomen ? 
Jawel ! Dus verdelen we nog maar eens koekjes. 
En bij het indraaien .. lig ik er weer



 Hamerde ik gisteren nog op het feit dat iedereen een fluo-jas aan moet op de bus 
dan ben ik de enige in het gezelschap die de fluo-jas vergeten is.
Bij terugkeer hangt mijn jasje te pronken op mijn stoel. 😁
Gelukkig dat ik de snoepen, koeken, 
zakdoeken, vochtige doekjes en 'kotszakjes' niet vergeten ben. 

Beeld van de dag : 
Wist je dat enkele kleuters uit het publiek geplukt werden
 voor een interview in ware Hollywood-stijl.
 Terwijl de camera draait, geven de kleuters het beste van zichzelf..
ongedwongen en met de nodige flair ! 🌟 

 

Juf Kelly was fotograaf van dienst - ze had iets van een echte paparazzi -
Eventjes geduld, er is sprake van een technisch mankement.
Wij proberen dit zo snel mogelijk op te lossen en posten dan graag de fotoreportage. 
Voila, gelukt - de foto's zijn er. 
Veel kijkplezier ! 

1 opmerking:

  1. Jullie zijn net 'de echte super sterren op de rode loper!!
    Wat een leuke ervaring!!
    uitstap met de bus, rode loper, grote zaal met super grote zetels...
    Juf Tania....fluohesje is belangrijk!!! 't is je vergeven...
    de koekjes maken veel goed

    BeantwoordenVerwijderen