woensdag 16 oktober 2019

18 oktober 2019


Hatsekidee ! Ik ben Lowieke de Vos.
Ik heb in het Dierenbosse Café Het Praathuis gehoord 
dat er een bostaart verstopt ligt in het Grote Dierenbos.
Zoeken jullie mee ? Hatsekidee ..

Pas op voor Bor de Wolf, hij is ook op zoek naar de bostaart. 😉


Mijn kleuters zijn gewonnen voor dit idee. 
Zij zullen de bostaart in 'veiligheid' brengen voor Lowieke de Vos. 
Hoe we Bor de Wolf verschalken ??? 
Door te huilen als een roedel wolven. Luister maar !
Mijn eigen kleine Wolfpack .. 😁
Nu is Bor de Wolf vast gaan lopen.
Laarzen aan en naar buiten, op zoek naar de bostaart. 

Aan de hand van een spelopdracht proberen we de bostaart te vinden. 
Niet zo eenvoudig, zal blijken. 
Maar met wat klimwerk halen we de buit binnen .. de bostaart ! 
Imaya is de beste speurneus van mijn groep. Proficiat ! 

En Robbe brengt de bostaart in veiligheid .. En nu snel naar binnen voor Bor de Wolf komt.
Hij is er niet gerust in 😊
In de klas genieten we van een rustige vijdag.
We knutselen nog een Lowieke de Vos.
En ik moet wel 100 keer vertellen 
hoe Bor de Wolf tijdens de middagpauze 
voorbij onze klas sloop op zoek naar de bostaart.
Ook in de les LO spelen de kleuters verder met Zoef de Haas. 
De Grote Dierenbosspelen zijn nog steeds niet afgelopen. 
Ook de K2-tjes van juf Ilse doen mee, vandaar de omvangrijke groep. 
K3 is immers naar het zwembad voor een lesje watergewenning. 







Tijdens de middagpauze gooi ik me op de witte T-shirts. 
Knippen maar ! 
 Van deze T-shirts maak ik een cape voor mijn kleine superhelden. 
Alles moet klaar zijn voor de workshop van volgende vrijdag. 

Ook na school ben ik nog lang niet klaar. 
Klas opruimen, klas vegen en poetsen, stof wegnemen,
werktassen ordenen, blaadjes en knutselwerken sorteren,
workshop voorbereiden
en 'Anneke' heks uitpakken 
Mijn taken voor het weekend zijn zeer uitgebreid. 
Bestelling frituur opmaken, facturatie opmaken van de uitstappen, 
oudercontact online voorbereiden, agenda voorbereiden op smartschool, 
klasblog schrijven .. 

Prettig weekend en tot maandag ! 
Juf Tania 

De laatste schoolweek komt eraan.
Eventjes de agenda doornemen..

Maandag 21 oktober : schoolfotograaf (individuele foto) 


Dinsdag 22 oktober : LO (lichamelijke opvoeding)voor de K2-tjes.
Ook de knutseltassen gaan mee naar huis - 
de lege tas komt op woensdag terug mee naar de klas.


Woensdag 23 oktober : de K2-tjes gaan speurneuzen in het bos.
Iedereen trekt zijn laarzen en warmste trui aan.
Trek ook je regenjas aan en breng je paraplu mee.
Wij stappen door en ontdekken het bos. 


Donderdag 24 oktober : Heksenfeest voor alle kleuters. 
Verkleed je als enge heks, een griezelig spook of die leuke kleine kabouter.
Na school is er oudercontact voor de ingeschrevenen. 
Vergeet je afspraak niet.


Vrijdag 25 oktober : Talenten-dag in de Tandem.
De kleuters konden inschrijven voor 3 workshops. 
Elke leerkracht (kleuter of lager) stelt een workshop voor. 
Je kleuters spelen die dag op verplaatsing. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten