woensdag 2 oktober 2019

2 oktober 2019


Op woensdag kan je me altijd vinden aan de schoolpoort.
Gelukkig blijft de regen uit en kan ik de kleuters onder een herfstzonnetje begroeten. 
Eenmaal het belsignaal gaat, rennen 20 kleutertjes naar mijn rij. 
De dag in K2 begint .. 

Vandaag geen verhaal uit een prentenboek.
Wat we wel doen, is een versje kiezen en dat versje zullen we memoriseren. 
Ik laat hen kiezen uit 3 versjes en uiteindelijk valt de keuze op dit versje : 
Er waren eens twee muizen
die wilden verhuizen.
Want de kat van de buren
zat steeds in hun holletje te gluren.
De meubeltjes en ook hun bed
werden aan de deur gezet.
Maar er was iets niet pluis : 
De muisjes hadden nog geen ander huis !
De meubeltjes gingen weer naar binnen
want zonder een nieuw huis konden ze niks beginnen.
Maar nu is het mooiste van dit hele geval : 
De kat is verhuisd !! Wist je dat al ?? 



Nu Roeya grote zus geworden is, passen we onze agenda aan 
en maken een geschenk voor de baby.
Natuurlijk werkt Roeya graag mee aan dit geschenk, evenals Imaya, Arthur en Noah. 
Zij schilderen de basis van de wenskaart. 


Eenmaal deze opdracht klaar is, gaan we over tot een oefening op cijferherkenning. 
Kleur de uil aan de hand van de legende.
Zie je 1 dan kies je voor oranje, 2 kleur je paars en 3 wordt dan weer groen. 
En geloof het of niet, wie deze oefening correct maakt, heeft een identieke kleur uil als de buur. 


Omdat wij werken in groepjes, kunnen de andere kleuters werken aan een andere opdracht.
Nadat ik Bess heb uitgeroepen tot 'puzzelkampioen van K2' wil iedereen dit onder de knie krijgen. 
Oefenen maar ! 

Tijdens de speeltijd heb ik exact 15 minuten om de contactschriftjes te controleren en bij te werken. 
Ik verzamel de maaltijdbriefjes, 
controleer de inschrijvingen voor deelname aan het filmfestival
en vraag aan alle ouders om asap de knutseltassen mee te geven naar school.
Neen, ik red het niet in een kwartiertje.. Terwijl de kleuters werken aan hun opdracht,
werk ik nog even door. 

Om 12.15 uur is ook deze schooldag ten einde. 
Of niet ? 
Neen hoor, ik begeleid nog de kinderen van de bus en de buitenschoolse opvang.
En dan moet de klas nog gepoetst worden : Tafels afwassen, stoelen stapelen, vegen .. 
Alles staat klaar voor een natte poetsbeurt deze namiddag. 

Eenmaal thuis wacht er nog een pak administratie.
Voor de pedagogische studiedag hebben wij een schriftelijke opdracht gekregen die ik netjes uitwerk. 
Op 8 oktober is er een eerste evaluatie met de zorgcoördinator
 en ook dit gesprek wordt per kleuter voorbereid in het leerlingvolgsysteem.

Fijne woensdag en tot morgen ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten