vrijdag 11 oktober 2019

11 oktober 2019


Actua in de tweede kleuterklas. 
Wist je dat de Rode Duivels hun match tegen San Marino gewonnen hebben met 9 - 0
 Een knalprestatie als je het mij vraagt. 
Al had ik wel te doen met de keeper van San Marino.
Duiken was de boodschap .. steeds opnieuw en opnieuw.
9 ballen knalden het doel in. 
De Rode Duivels scoorden en het was feest ! 
Mooi om te zien ! 

 En dus hangt vandaag de Belgische driekleur aan de klasdeur,
want sport is fijn voor groot en klein ! 





Speurneuzen in het bos .. 
Wie woont in het bos ? 
Welke dieren ? 
Op een grote zoekplaat gaan de kinderen op zoek naar de bosdieren. 
Vinden jullie ze allemaal terug ? 

In één van de hoekjes liggen egels.
Helaas zonder stekels. 
Een getalbeeld geeft aan hoeveel stekels de egel krijgt. 
Tellen maar !!! 

In een ander hoekje kan je puzzelen. 
35 stukjes wachten om in elkaar gepuzzeld te worden. 
Sommigen kunnen dit al helemaal alleen, 
anderen werken liever samen met een vriendje. 

En dan is het tijd voor een lesje LO.
Van dit vrij uurtje maak ik gebruik om mijn administratie bij te werken ; 
contactschriftjes lezen, briefjes verzamelen, geld verzamelen 
en ook juf gaat puzzelen .. ik puzzel het allereerste oudercontact bij elkaar. 
Iedereen krijgt 10 minuten. 
Maar ook hier dien ik rekening te houden met allerlei factoren - 
werkende ouders al dan niet in ploegenstelsel, 
broer/zus in de lagere school enz.
Nog eventjes geduld, ik ben bijna klaar met de puzzel. 

In de namiddag krijgen de kleuters vrij spel - dat hebben ze echt wel verdiend ! 


 En ik maak graag van de gelegenheid gebruik om aan de slag te gaan met de smartgames.

Bericht .. bericht .. 
Het fruitproject 'oog voor lekkers' moet cash betaald worden. 

Prettig weekend !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten