donderdag 28 maart 2019

28 maart 2019

Ook vandaag zijn er nieuwtjes te rapen in de tweede kleuterklas. 

Zo heeft Mamady zijn zwemdiploma op zak  - 50 m.
En hij heeft meteen een nieuw doel voor ogen - 100 m.
Meteen laat Mamady weten dat hij zijn 50 m brevet gehaald heeft met zijn
 "blauwe zwembroek met "krabbetjes 😀

Mathis W. fietst vlot op twee wielen en droomt waarschijnlijk van een carrière op de fiets😉
Telkens hij nu een rondje fietst, sta ik aan de zijlijn als enthousiaste supporter. 

En Axelle vraagt of ik haar knie eens moet zien .. 
Waw, een pleister ! gil ik.
Axelle glundert : Ik ben gevallen, juf ! 

Radion vertelt dan weer dat oma terug naar huis is met het vliegtuig. 
Nu kan ik weer slapen, zegt hij.
En Bess heeft nog een volle pot rosse centjes mee naar de klas. 
Even later krijg ik telefoon van de bank :
De actie is verlengd ! krijg ik te horen.
We besluiten nog een weekje verder te sparen voor het goede doel.
En na al deze verhalen kan de dag beginnen. 
Vandaag lees ik voor uit "Dit ei is van mij"


 Daarna maken we een wiskundige oefening
 rond groot - klein - groter dan - kleiner dan..
Kijk en vergelijk is de opdracht ! 
Eenmaal dit werkje klaar is wacht ons nog een extra opdracht : 
Zoek de 5 kippen, verborgen in de tekening.
Hierbij staat het gericht waarnemen centraal. 
Meteen leren we de telrij correct opzeggen 1 - 2 - 3 - 4 - 5






Extra :  Mededeling ivm afspraak oudercontact. 

Ik kreeg nog niet alle afspraken binnen maar begin toch aan de puzzel.
Wie later intekent krijgt de nog openstaande uren toegewezen. 

Mededeling ivm medisch consult CLB 

Voortaan gaan enkel de K1-tjes nog  op medisch consult - vroeger was dit bestemd voor K2.
Alle K1-tjes die samen met mama/papa naar het medisch consult gaan,
kregen eerder deze week hun afspraak genoteerd in het schriftje. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten